Facebook zavádí více automatizované reklamy. Chce tím vyrovnat omezení od Applu

21. 9. 2021 | Petr Michl
Rozšířené cílení u kampaní dovolí Facebooku, aby našel publikum, které vaše reklamy skutečně ocení.

 

Nová aktualizace ATT o sledování aplikací od společnosti Apple má své dopady. Obzvláště na trzích, kde jsou mobilní zařízení pro iOS silně zastoupená (jako v USA), omezuje možnosti cílení. I proto Facebook přichází s novinkou, která má pomoci k lepším výsledkům kampaní i bez podrobného cílení na straně inzerenta.

Facebook mění svou API a zároveň inzerentům říká: nechte cílení kampaní na nás, umělá inteligence to zvládne lépe než vy. Vyzývá je, aby povolili u kampaní tzv. rozšířené cílení. Rozšíření cílení umožňuje reklamním algoritmům Facebooku zobrazovat reklamy širšímu potenciálnímu publiku než tomu, které odpovídá konkrétnímu výběru cílení reklamy inzerenta. Facebook k tomu říká:

„Tuto možnost můžete použít, když chcete, abychom vaši reklamu zobrazovali dalším lidem, o kterých si myslíme, že by vám přinesli lepší nebo levnější výsledky. Náš systém implementuje rozšíření cílení, když zjistí, že by to mohlo zlepšit výkon."

Facebook tedy může zjistit, že vaše reklamy by měly lepší odezvu, kdyby se zobrazovaly více uživatelům mimo rozsah vašeho cílení, a pak bude vaše reklamy zobrazovat na základě vlastních odhadů, i když tito lidé nebudou odpovídat skupinám, které jste výslovně vybrali.

Neznamená to ovšem, že by původní parametry cílení nebyly brány vůbec v potaz. Rozšíření cílení se nevztahuje na možnosti cílení na polohu, věk nebo pohlaví. Pokud tedy chcete oslovit muže ve věku 18 až 25 let v Praze, budou se vaše reklamy stále zobrazovat jen této podskupině. Když se však v jejím rámci vyskytnou další lidé, o kterých si Facebook myslí, že by pro ně vaše reklamy mohly být cenné, mimo jiné zájmy nebo kvalifikátory, které jste zvolili, může automaticky cílit i na ně.

Automatizace vládne digitální reklamě

Trend automatizace není jen záležitostí reklam na Facebooku, pracuje na ní i Google a další velké digitální platformy. Je to pro marketéry vůbec výhodné? Každá mince má dvě strany. Specialistům na digitální reklamu pochopitelně tento přístup bere část jejich odbornosti. Také jistě existují značky, co mají cílové skupiny pro kampaně jasně definované na základě výzkumů a umí si reklamy nastavit tak, aby to bylo co nejvíc efektivní. A pak je tu masa inzerentů, kteří se do rukou AI rádi odevzdají a ocení pomoc.

A právě pro široké masy inzerentů Facebook tzv. „rozšířené podrobné zacílení“ zavádí. Dokonce bude nyní standardně přidáno do většiny kampaní založených na konverzích a v mnoha případech nebude možné se z něj odhlásit. Pokud si však budete chtít zachovat kontrolu nad svým dosahem, budete moci některá publika z této možnosti v rámci Správce reklam vyloučit.

Více o tématu najdete v nápovědě Facebooku.

Štítky dokumentu: Facebook PPC Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.