Firmy díky novým nástrojům snáze osloví uživatele na Instagramu

14. 5. 2018 | Milada Zemanová
Nový chatovací nástroj, možnost nakoupení, rezervace či objednání jídla nebo například lístků do kina. To vše jsou novinky od Instagramu, které mají pomoci značkám lépe komunikovat s uživateli.

Každý měsíc průměrně proběhne 150 milionů konverzací mezi uživateli Instagramu a firmami pomocí nástroje Instagram Direct. Pro větší efektivitu se i tento nástroj dočkal změny. Jednotlivé příspěvky nebudou již vyčkávat ve složce „K vyřízení” (Pending folder), ale objeví se v hlavní „Direct” složce. Správci budou současně moci označit jednotlivé příspěvky hvězdičkou, a přiřadit jim tak prioritu, a navíc zprávy bude možné filtrovat.

Zástupci Instagramu dále uvedli, že v příštích týdnech budou testovat tzv. „ rychlé odpovědi”, takže firmy budou moci snadno odpovědět na časté dotazy.

Rezervovat i platit lze přímo v Instagramu

Další novinkou je rezervační a platební nástroj, který umožní uživatelům nakupovat jídla, rezervovat a zaplatit kulturní představení, apod. přímo v aplikaci. Aktuálně je k dispozici pouze vybraným partnerům, nicméně počet firem, které jej mohou používat, se stále se rozšiřuje.

Aplikace třetích stran, které již s tímto nástrojem pracují, jsou například: Acuity, Atom Tickets, Booksy, ChowNow, Eatstreet, Eventbrite, Fandango, GrubHub, MyTime, OpenTable, Reserve, Restorando, Resy, SevenRooms, StyleSeat, Tock a Yelp Reservations.

Možnost rezervovat a platit přímo na sociální síti se ukazuje jako velmi pohodlná a užitečná. Například eventová agentura Eventbrite oznámila, že možnost přidat tlačítko „Získat lístky” může přidat ke svým událostem aktuálně 25 milionů podnikatelů a firem, které mají na Instagramu svůj firemní profil.

Annie Tuckerová, marketingová manažerka restaurace The Jones Assembly, k této funkcionalitě uvedla:

Instagram je místo, kde zveřejňuji Stories o nových pokrmech, specialitách, počasí hostů ... Nyní, když mám na svém profilu tlačítko Rezervovat , jsem zaznamenala 15 až 20 dalších rezervací za týden.”

Instagram je v současné době nejrychleji rostoucí sociální sítí. Denně je na ní zveřejněno přibližně 52 milionů fotografií a počet denních aktivních uživatelů se v roce 2017 vyšplhal na půl miliardy. Není tedy divu, že firmy vnímají sílu této platformy a chtějí se zde prezentovat. A Instagram se současně činí, aby jim jejich snažení usnadnil.

Zdroje: Instagram, Marketing Land, Eventbrite

Kam dál?

Novinek, které Instagram představil, je v poslední době celá řada. Na začátku tohoto měsíce se například začal více otevírat třetím stranám a zveřejnil funkce, které které potěší nejen uživatele, ale i inzerenty. Značky si budou moci vytvářet své vlastní efekty pro InstaStories, uživatelé budou moci sdílet zážitky prostřednictvím videohovorů a fotografie budou ve vyhledávání rozděleny podle témat.

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: