Foursquare se rozdělí na dvě aplikace

2. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Uživatelé Foursquare čeká v nejbližší době velká změna. Z jedné aplikace vzniknou dvě s rozdílnými účely. Swarm, na setkávání se s přáteli a předělaný Foursquare pro objevování nových míst.

Pokud patříte mezi ty, kteří se na každém místě ihned checkují, tohle by vás mělo zajímat. Za nedlouho se totiž z Foursquare vydělí samostatná aplikace Swarm. Ta by měla sloužit právě k populárnímu checkování se. Samotné Foursquare se pak bude zaměřovat na objevování nových míst, vybraných přímo vám na míru.

Geolokační sociální síť ve čtvrtek ve svém blogu oznámila, že v následujících týdnech budou jeho uživatelé vystaveni zásadní změně. Z Foursquare, tak jak ho znali vzniknou dvě samostatné aplikace. Uživatelé totiž používají 4sq hlavně na dvě věci - na sdělování svým přátelům, kde zrovna jsou a co dělají a na objevování nových míst. Pouhých 5 % všech uživatelů ale dělá obojí.

 

K prvnímu účelu tedy bude sloužit aplikace Swarm, ve které uvidíte, kteří přátelé jsou ve vašem okolí, co mají v plánu dále a údajně bude mnohem snadněší a rychlejší na používání k tomuto účelu. Prakticky vzato bude Swarm jakási sociální heat mapa, ve které uvidíte své přátele. Zajímavá je ale například i funkce sdílet s přáteli jen méně specifické informace, jako například ve které části města zrovna jste.

Samotný Foursquare by se měl vracet ke svému původnímu účelu, tedy objevování nových míst. A to nejen skrze přátele a osobní preference, ale taky prostřednictvím doporučení různých odborníků. Původně byly totiž check-iny jen pomůckou k doporučení míst v okolí, nyní se z nich pro mnohé uživatele staly primárním důvodem k používání Foursquare. Podle jeho tvůrců však dvojúčelnost držela aplikaci pozadu a mátla jeho uživatele.

Aplikace si ale v dnešní době dokáže zjistit lokaci i bec check-inu. Proto jeho tvůci už v prosinci 2013 začali rozebírat aplikaci na malé kousky a postupně pracovat na rozděleném řešení. Podobnou funkci ale kromě mnoha jiných nabízí například Yelp. Toho se ale Foursquare neobává - údajně má data i technologie na to, aby se mohli stát lepším zdrojem informací pro objevování nových míst.

Ačkoliv mají tvůrci určitě radost z návratu ke svým kořenům, reakce jeho uživatelů jsou zatím rozpačité, ne-li přímo negativní. Otázkou je také kompatibilita a širší adopce ostatními nadšenci. Jaký názot na to máte vy?

Zdroj: The Verge, Mashable

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: