Google AdWords slaví deset let

22. 10. 2010 | TMJ
Reklamní systém Google AdWords v těchto dnech slaví deset let od svého spuštění. Přes velké technologické změny zůstala celou dobu jeho podstatou relevance, efektivita a přístupnost pro všechny. Jakýkoliv zadavatel si může ve 190 zemích a 41 jazycích jednoduše založit vlastní účet AdWords a vytvořit online reklamní kampaň.

Google

Reklamní systém Google AdWords v těchto dnech slaví deset let od svého spuštění. Přes velké technologické změny zůstala celou dobu jeho podstatou relevance, efektivita a přístupnost pro všechny. Jakýkoliv zadavatel si může ve 190 zemích a 41 jazycích jednoduše založit vlastní účet AdWords a vytvořit online reklamní kampaň.

Rok 2000 se stal milníkem ve sféře online reklamy. Společnost Google spustila svůj samoobslužný reklamní systém AdWords, který byl dostupný všem a umožnil umísťovat reklamu na stránku výsledků vyhledávání google.com. Úspěch služby dokazuje i fakt, že v dnešní době přes Google AdWords inzeruje více než milion klientů.

Česká republika se své lokalizované verze dočkala v roce 2004, tedy čtyři roky po prvním spuštění této služby v USA. Pro české online inzerenty znamenala lokalizace služby výrazný posun. Klienti mohli poprvé tvořit své reklamní kampaně v českém rozhraní a zacílit je přímo na česky mluvící zákazníky. V současnosti lokalizovanou verzi AdWords využívají tisíce klientů z oblasti služeb, maloobchodu, cestovního ruchu a dalších. Mezi rokem 2009 a 2010 narostl v České republice počet nových účtů o 61 %.

„Stejně jako u vyhledávače, jehož ambicí je najít přesné odpovědi na dotaz uživatele, je ambicí AdWords zobrazit reklamu, která je pro uživatele v danou chvíli relevantní. Google od začátku zastává názor, že reklama je především informace a ke správnému uživateli se musí dostat ve správném čase a formátu.“ říká Daniel Nohel, obchodní manažer Googlu pro Českou republiku.

„Google AdWords řadíme mezi stěžejní marketingové nástroje, které na českém MALL.cz, ale i v ostatních zemích, dlouhodobě využíváme,“ říká Petr Král, marketingový manažer Internet Mall, a.s a dodává: „Rozhodně patří mezi nejefektivnější kanály na internetu, baví nás sledovat meziroční nárůsty všech důležitých ukazatelů. Musím ocenit také technickou podporu, které se nám od kolegů z Google dostává.“

Štítky dokumentu: Google PPC
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.