Google Nákupy: Reklama v Panelu znalostí bude také zdarma

1. 7. 2020 | Eva Dragulová
Neplacené produktové reklamy v sekci Google Nákupy už chvíli běží. A mají skvělé ohlasy. Google se teď rozhodl, že umožní, aby se výsledky zobrazovaly organicky i v tzv. Panelu znalostí. Pojďme si projít tuto novinku detailněji.
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
  • Jak dosáhnout lepšího výkonu?
  • Jak lépe zacílit zákazníky?
  • Jak zvýšit konverzi?
  • Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1

google

Google na konci dubna inovoval Nákupy a inzerenti se mohli zaradovat. Proč? Ve výsledcích vyhledávání totiž nově přibyly neplacené produktové reklamy. Google se rozhodl podpořit retailery, jejichž byznys zasáhla pandemie. A nyní jim jde ještě o krok blíže. V létě se chystá neplacenou reklamu rozšířit i do tzv. Panelu znalostí (nebo také Knowledge Graph, pozn. red.)

Nižší investice do reklamy kvůli koronaviru jsou neoddiskutovatelný fakt. Google se proto rozhodl propojit s firmami ještě těsněji a pomoci jim překonat těžkou dobu. V pondělí společnost oznámila, že jim umožní využít neplacenou reklamu také v Panelu znalostí.  

Panel znalostí obecně nabízí souhrn informací, jež souvisí s vámi vyhledávaným tématem. Najdete jej napravo od hlavních výsledků a zobrazuje různé typy informací: primárně o byznyse, významných osobnostech, firmách, zvířatech či druzích sportu. 

Bill Ready, ředitel technické divize Googlu, k reklamě k celé akci uvedl:

„Chtěli jsme se ujistit, že vzhledem k dramatickému přechodu zákazníků na online nakupování, děláme maximum pro to, aby na své vyhledávací dotazy dostali relevantní výsledky od těch nejlepších prodejců.“ 

Panel znalostí bude zobrazovat organické výsledky

Google bude zákazníkům nabízet ty nejlepší výsledky v Panelu znalostí, ale inzerenti za to nezaplatí ani korunu. Na dominantní pozici se umístí ti s relevantnějším obsahem.

gif

 

Když si chcete pořídit novou čajovou konvici, tak ve výsledcích pod záložkou „Obchod“ najdete sponzorované výsledky. Uživatelé mohou scrollovat dolů, aby si prohlédli další možnosti, kde si danou věc koupit. Nyní za to musíte platit, ale v létě to už nebude nutné. 

Pro stránky, které mají propracovaný obsah a dobře řešené SEO, je to samozřejmě skvělá příležitost, jak získat nové zákazníky a zvýšit své prodeje.

Google ještě nezveřejnil přesné datum, ale vypadá to, že tuto novou funkcionalitu spustí brzy, už toto léto. Nejprve bude k dispozici mobilní verze, desktop bude následovat. Novou funkcionalitu si zatím užijí pouze v USA, do konce roku by však měla dorazit i do zbytku světa.

Produktová reklama zadarmo funguje 

Podívejme se na první výsledky neplacených produktových reklam. Pro inzerenty to byla trefa do černého. Ready to okomentoval tak, „že vzrostl zákaznický engagement“. V sekci Google Nákupy se o 70 % zvedla CTR a imprese jsou vyšší o 130 %. Podle Readyho z toho profitovali všichni obchodníci. Službu začalo využívat více prodejců a ti, co už v Google Nákupech inzerovali, přidali další produkty.

A to není vše...

Majitelé kamenných prodejen dostali od Googlu další možnost inzerce zdarma. Sponzorované špendlíky na Google Mapách, které se zákazníkovi objevují, když hledá na mapách nějakou specifickou službu, teď můžete vyzkoušet také bezplatně. Až do září. Skvělá příležitost pro podniky, které v době stavu nouze nemohly provozovat svůj byznys a nyní hledají nové zákazníky. V Čechách tato akce bohužel zatím neplatí. 

Tato vylepšení retaileři uvítají s otevřenou náručí. Je však jasné, že internetový gigant není žádný samaritán. Google se zkrátka snaží vylepšit si skóre a v kontextu amerického trhu přetáhnout zákazníky Amazonu. Neplacená reklama je skvělým nástrojem, jak mu konkurovat a posílit svou pozici na poli e-commerce.  

Zdroje: Search Engine Journal, Search Engine Land

 

Štítky dokumentu: Google PPC
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.