Google oznámil, že denní limity v AdWords budou nyní moci být automaticky 2x překročeny

13. 10. 2017 | Kateřina Tauchenová
Denní limity jsou v současnosti jedinou možností nastavení rozpočtu u reklamních kampaní vytvářených v systému AdWords. Od minulého týdne je ale inzerenti nemají pod plnou kontrolou.

Minulou středu správce reklamních účtů v AdWords překvapila nemilá zpráva. Nastavení denních limitů pro útratu za jejich reklamní kampaně už jim nezaručí, že Google v daný den neutratí více, než si oni sami tímto limitem určí. Dobrou zprávou ale je, že celková částka, která bude účtována za měsíc, nepřesáhne měsíční limit poplatků. Nebude tedy vyšší než průměrný počet dní v měsíci (30,4) násobený nastaveným průměrným denním rozpočtem.

Oznámení se objevilo i na oficiálním twitterovém účtu Google AdWords, kde vzbudilo vcelku bouřlivé reakce. Jako důvod změny pravidel Google uvedl, že chce inzerentům pomoci lépe dosahovat cílů jejich kampaní.

Google ve svém oficiálním vyjádření uvádí, že změna reflektuje dění a chování uživatelů na internetu:

„Internetový provoz je jako oceán. Někdy jsou malé vlny. Jindy se rozbouří. Pokud se tedy vaše reklamy kvůli nízkému provozu příliš nezobrazují, nahradíme vám to tak, že se budou zobrazovat více, až bude provoz silnější.“

Není pochyb, že toto vysvětlení má svou logiku: pokud se budou kampaně zobrazovat podle toho, jak budou právě úspěšné, nebudou inzerenti zbytečně utrácet za zobrazování v „mrtvých obdobích“ a naopak nepřijdou o potenciální zákazníky kvůli tomu, že právě dosáhnou denního limitu a jejich reklama se přestane zobrazovat. Mírné překročení denního rozpočtu bylo sice možné i dosud, ale jeho hranice byla pouze 20 %. Jinými slovy řečeno, po dosažení 120 % výše denního rozpočtu se kampaň na zbytek dne zastavila. Nyní bude tato hranice až na 200 % limitu.

Otázkou spíše je, proč tedy AdWords stále umožňuje nastavit pouze denní limity a nikoliv ty dlouhodobé, jako je tomu například u kampaní na Facebooku? Mnoho inzerentů totiž v souvislosti s touto změnou trápí otázka, co se stane, když bude kampaň extrémně úspěšná a dvojnásobku denního limitu dosáhne každý den po dobu dvou týdnů? Teoreticky by to totiž znamenalo, že bude celý měsíční limit kampaně, vypočítaný podle výše uvedeného vzorce „průměrný počet dní v měsíci (30,4) násobený průměrným denním rozpočtem“, vyčerpán a kampaň se na zbytek měsíce zastaví.

Google ale slibuje, že k takovým situacím by docházet nemělo. Alespoň o tom jeho zástupce ujistil redaktorku serveru Search Engine Land.

„Zvýšené doručování reklam zajistí flexibilitu v rámci fluktuace aktivity uživatelů. Jeho smyslem rozhodně není rychle utratit inzerentům jejich rozpočty. Dosud bylo povoleno překročit denní rozpočet o 20 % a také se nestávalo, že by kampaň tohoto překročení dosáhla každý den a celkového měsíčního limitu dosáhla třeba 25. den v měsíci. Náš algoritmus zaručuje, aby byly reklamy doručovány v průběhu celého měsíce.“

Pro lepší pochopení nového systému fungování limitů uvádí Google Adwords na svých stránkách vzorový příklad:

„Řekněme, že jste si nastavili denní rozpočet na 100 Kč a fakturační cyklus je 30 dní. V průběhu měsíce si povšimnete kolísání účtovaných částek. V některých dnech činí 40 Kč, jindy 200 Kč. Na konci měsíce však nepřekročí celkovou částku 3 040 Kč (30,4 krát denní rozpočet ve výši 100 Kč). I když tedy náklady kampaně v některé dny denní rozpočet 100 Kč překročily a jindy jej nedosáhly, na konci měsíce vám nebude účtována vyšší než rozpočtovaná částka.“

Inzerenti budou moci překročení nastavených rozpočtů kontrolovat ve svém reklamním účtu. Kromě toho by zde také měli zjistit, pokud by přeci jen došlo k překročení stanoveného měsíčního rozpočtu. Google takovou situaci připouští, ale slibuje, že v takovém případě náklady za nadlimitní zobrazení reklamy připíše zpět na účet. Zda byl kredit za překročení rozpočtu připsán na účet, lze zjistit v sekci Reporty:

Ať už se novinka inzerentům líbí, nebo ne, nezbývá jim, než se s ní smířit a naučit pracovat – neexistuje totiž žádná možnost, jak tuto změnu odmítnout. Pokud vás zajímají konkrétní dopady na vaše reklamní kampaně, podívejte se na podrobné scénáře situací, ke kterým může v důsledku změny při vedení kampaní dojít, na webu Search Engine Land

Zdroj: Search Engine Land

Štítky dokumentu: Google PPC
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.