Google přidává AMP i do e-mailů. Mimo rychlosti je budou zdobit i interaktivní prvky

2. 4. 2019 | Milada Zemanová
Díky Accelerated Mobile Pages (AMP) od Googlu budou nyní e-maily mnohem zajímavější. Budou se rychleji načítat a v rámci interakce v nich bude možné vyplnit formulář či přihlásit se na akci. AMP do svých platforem zakomponovaly kromě Gmailu i Yahoo Mail či Outlook.

V loňském roce jsme vás informovali o tzv. Accelerated Mobile Pages (AMP) od Googlu , které mají urychlit načítání webových stránek v mobilních telefonech. Tento týden Google navíc představil AMP pro e-mail. Díky této změně mají být e-maily více dynamické a chovat se spíše jako webové stránky.

O AMP pro e-maily se mluví již více než rok a Aakash Sahney, produktový manažer Gmailu, k nim uvedl:

„Za posledních deset let se zkušenost s webovými stránkami velmi změnila. Došlo k přechodu od statických stránek k interaktivním aplikacím, nicméně e-mail zůstal víceméně stejný. Pokud chcete v rámci e-mailu provést nějakou akci, musíte kliknout na link, otevřít novou záložku v prohlížeči a přejít na jinou webovou stránku”.

A právě toto mají AMP pro e-maily změnit.

E-maily by měly být více interaktivní. Budete například moci potvrdit účast na akci přímo v zaslané pozvánce, vyplnit dotazník nebo odpovědět na komentář . To vše bez toho, abyste opustili e-mailovou schránku.

AMP jsou k dispozici nejen pro Gmail, ale podporují je i platformy Yahoo Mail, Outlook a Mail.ru. Mezi firmami, které tento nový formát využívají, jsou například Booking.com, Doodle, Ecwid, Freshworks, Nexxt, OYO Rooms, Pinterest, a další. Pokud tedy přijímáte e-maily od těchto značek, můžete se v následujících týdnech těšit na newslettery s interaktivními prvky.

Marcel Becker, ředitel produktového managementu pro Yahoo Mail, k této spolupráci doplnil:

„Naším cílem je poskytovat zákazníkům nejvyšší kvalitu a jsme nadšeni, že jsme jedním z prvních poskytovatelů, kteří se účastní AMP pro e-maily. To nám umožňuje zajistit rychlé a efektivní zkušenosti přímo v rámci e-mailu.”

Co se týče vývojářů, tak pro ně se nic zásadní ho nemění, obzvláště pokud již mají zkušenosti s budováním AMP webových stránek. Google připravil i návod, jak tyto e-maily vytvářet. Můžete se nechat inspirovat. Než ovšem budou moci firmy využívat tento typ dynamických e-mailů, musí projít schválením od Googlu. Má se tak předejít jejich zneužívání.

Nový formát e-mailů podporuje řadu funkcí, mezi nimi například: carousel, formuláře a seznamy. AMP navíc přidávají do e-mailu podporu HTML, CSS a JavaScriptu. Současně ale mají obsahovat určitá omezení pro mají zajištění rychlého načítání. A pokud bude dynamický e-mail poslán na stránku, která AMP nepodporuje, uživatel uvidí klasickou statickou verzi.

Ne všichni jsou ovšem novou podobou nadšeni. AMP stále zůstávají částečně kontroverzním tématem, a kdyby programátoři vytvářeli rychlejší a jednodušší weby, tak by v první řadě vůbec nebyly potřeba.

Pro mnoho lidí to však bude znamenat usnadnění jejich práce. Uvidíme tedy, jak si v následujících měsících s tímto formátem poradí.

Zdroje: TechCrunch, AMP, Google

Kam dál?

Dle Googlu se optimalizované AMP stránky zobrazí šestkrát rychleji než normální web, medián zobrazení AMP je asi půl vteřiny. Výsledky průzkumu Google dále uvádějí, že se díky AMP může zvýšit návštěvnost webu o 10 %, více jak zdvojnásobit se může čas strávený na webu. AMP s sebou ale nesou i negativa. Zjistěte jaké a posuďte, jestli se vám přechod na AMP vyplatí.

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: