Google umožní inzerentům cílit přes AdWords reklamy na zákazníky z jejich vlastní emailové databáze

29. 9. 2015 | Jakub Hort, Petr Michl
Podstatná novinka! Google se inspiroval Custom a Lookalike Audiences na Facebooku, umožní s nástrojem Customer Match cílit reklamy na publika vytvořené na základě vlastních seznamů emailových adres a se Similar Audiences pak na publika, která se svým profilem těm „e-mailovým" podobají.
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
  • Jak dosáhnout lepšího výkonu?
  • Jak lépe zacílit zákazníky?
  • Jak zvýšit konverzi?
  • Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1

Google přináší nové možnosti cílení reklamy. Nástroj Customer Match umožní inzerentům mířit na své zákazníky skrze nahrané seznamy e-mailových adres přímo do AdWords. Možnost dosahu reklam rozšiřuje mimo vyhledávání i o Trueview ads na YouTube a nedávno spuštěné nativní reklamy v Gmailu.

Je to poprvé, co Google umožní inzerentům párovat jejich CRM data o zákaznících s těmi, co už v Adwords jsou. Google spojuje emailové adresy s těmi, které už jsou zaregistrované na Googlu. Inzerenti tak budou moci nastavovat a vytvářet reklamy pro zákazníky, kteří pochází z jejich vlastních e-mailových seznamů.

Zároveň ovšem umožňuje cílit s novým nástrojem Similar Audiences i na publika uživatelů s podobnými profily, jako má to vzniklé po spárování e-mailů ze CRM systému inzerenta. Similar Audiences už nyní existují u display reklamy při nastavování retargetingových listů. Toto je ovšem více než vítané rozšíření.

Díky uvedení Customer Match se Google postavil do řady vedle Facebooku a Twitteru. Především nástrojům pro cílení reklam na Facebooku, Custom Audiences a Lookalike Audiences, se Customer Match velmi podobá. Pro Facebook i Twitter bylo umožnění cílení reklam s pomocí CRM dat velmi úspěšným krokem a inzerenti tlačili na Google, aby se k nim přidal. Zdá se, že Google při úvahách nad soukromím zúčastněných stran přesvědčily trvale rostoucí reklamní příjmy Facebooku. Rozdíly ale samozřejmě přetrvávají v tom, co Google na uživatele ví. Vyzkoušejte si to na svém příkladu zkontrolováním ads preferences, které o vás Google z vašeho pohybu po webu a vyhledávacích dotazů usuzuje.

Inzerenti již byli schopni cílit display reklamy na retargetingové listy vytvořené dle dat z Google Analytics. Další nový produkt, Retargeting Lists for Search Ads (RLSA), umožňuje také nabízet reklamy šité na míru lidem, kteří zrovna vyhledávají na Googlu. Tyto seznamy využívají cookies, jež však mohou uživatelé vymazat nebo blokovat a nejsou vhodná pro mobilní zařízení.

Customer Match bude celosvětově přístupný během několika týdnů a jediné, co je třeba udělat, je nahrát seznam emailů manuálně nebo pomocí API. Na množství nahraných seznamů není stanoven žádný limit.

Bliží informace o vytvoření seznamu e-mailů zákazníků si už nyní můžete přečíst v nápovědě AdWords.

Zdroj: AdWords Blogspot, Marketing Land

Štítky dokumentu: E-Commerce Google Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: