Google v reklamě dojímá příběhem o změně pohlaví

18. 6. 2015 | Dan Škvařil
Google se nebojí vstupovat do neprobádaných vod ani v oblasti komunikace. Ve své nové reklamě vyzdvihuje hrdost lidí, kteří se rozhodli změnit své pohlaví.

Změna pohlaví není nic snadného. Jde o náročnou fyziologickou proceduru, ale snad ještě větší překážku představuje kritický pohled veřejnosti, kterému jsou transsexuálové vystavování. Google je jedním z pionýrů mezi velkými značkami, které se rozhodly tento problém obhajovat. V rámci měsíce hrdosti gayů a lesbiček, který připadá na červen, vytvořil spolu s Venables Bell & Partners dojemně podmanivé video, které je sice v důsledku reklamou na jeho produkt, ale které toho říká mnohem víc.

Video je krátkým příběhem Jakea, muže, který byl kdysi ženou. Nasloucháme zpovědi o jeho dětství a pocitech, které si musel dlouhou dobu nechat pro sebe. V několika záběrech sledujeme jeho proměnu, první vousy, změnu poprsí. Jeho velkým přáním, který si nyní může splnit, je vybudovat si mužné tělo, a získat tak řádné sebevědomí.


Základnou pro uskutečnění svého snu je mu skupina cvičících mužů v tělocvičně City Gym. Mužů, kteří byli stejně jako on kdysi ženou. „Nikdy tu nebyl zájem vybudovat specifický prostor pro nějakou skupinu. Vytvořit prostor, kde se jakákoli skupina může cítit pohodlně, je ovšem skvělý odkaz,“ slyšíme z úst zakladatelky fitness centra.

Místo, kde se lidé mohou cítit jako doma, by mělo být vidět. A to je prostor pro Google, který ve spotu propaguje svou službu Google my business, na podporu malých a středních podniků. „City gym své lidi nachází“ připomíná nám slogan ke konci videu. A to samozřejmě především díky přítomnosti na internetu podpořené Googlem.


Největší internetový vyhledávač se tématu LGBT věnuje dlouho. Řadu let podporuje své zaměstnance, kteří jsou se svou sexuální orientací v menšině, nebo se nebojí veřejně promluvit na obranu gayů a lesbiček. Jeho stránky se zároveň čas od času barví do duhového spektra hrdého hnutí. Nabádá navíc další společnosti k tomu, aby se tématu chytili v rámci komunikace svých značek, jak si můžeme přečíst v této studii. Může si proto dovolit spojit reklamu, která není nijak upozaděná, s citlivým tématem, aniž by to působilo uměle nebo pateticky.

Zdroj: Adweek, Google

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.