Google zavádí Topics API, které nahradí sledování souborů cookie

27. 1. 2022 | Beáta Vaňková
Společnost Google navrhla nový systém Topics API, který má nahradit sledování souborů cookie. Místo poskytování konkrétních informací o chování a zájmech uživatelům Google umožní inzerentům a vydavatelům využívat ke sledování tzv. témata.

Společnost Google oznámila změnu svého přístupu k nahrazení sledovacích souborů cookie třetích stran. Navrhla novou strukturu založenou na tématech, která mají chránit soukromí uživatelů a usnadnit inzerentům získávání informací. Nový systém Topics API by měl nahradit původní FLoC neboli „Federated Learning of Cohorts", na kterém Google pracoval loňský rok.

„Pomocí Topics API váš prohlížeč určí několik témat, například ‚fitness' nebo ‚cestování a doprava', která představují vaše hlavní zájmy pro daný týden na základě vaší historie prohlížení. Témata jsou uchovávána pouze po dobu tří týdnů a stará témata jsou mazána. Témata jsou vybírána výhradně ve vašem zařízení bez zapojení jakýchkoli externích serverů. Když navštívíte stránku, Topics vybere pouze tři témata, jedno téma z každého z posledních tří týdnů, které bude sdílet s danou stránkou a jejími reklamními partnery," vysvětluje Google.

Místo poskytování konkrétních informací o chování a zájmech jednotlivých uživatelů by tedy Google umožnil inzerentům a vydavatelům využívat témata ke sledování, čímž by chránil informace o uživatelích a zároveň vyhověl potřebám dat třetích stran. Existují ale určitě výhrady, které bude třeba vyladit, než Google nový systém uvede do praxe.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: