Google získává plusové body za odpověď na dopis dcerky jednoho ze zaměstnanců

25. 6. 2014 | Petr Michl
Korporacím někdy sluší ze všeho nejvíce lidskost.

Chcete trochu volna z práce? Pokud máte malé děti, dejte jim pastelky a řekněte jim, ať napíšou prosbu vašemu nadřízenému. Dcerka jednoho ze zaměstnanců Googlu přesně toto udělala.

Překlad zní:

Drahý pracovníku Googlu,
můžete prosím zajistit, že, až táta půjde do práce, dostane jeden den volna. Třeba by ho mohl dostat ve středu, protože táta má jinak volno jen v sobotu.
Od Katie

P.S. Táta má narozeniny
P.P.S. Víte, je léto.

Katie se dočkala odpovědi od šéfa jejího otce, Senior Design manažera, Daniela Shiplacoffa. Ten nejenom pochválil skvělou práci, kterou její táta odvádí, ale navíc mu dal dovolenou na celý týden... když už je to léto.

Tento příběh byl posléze potvrzen mluvčím Googlu jako pravdivý. V něčem se vám může zdát jen jako jedna příjemná příhoda, která prosákla na veřejnost. Pro obraz značky ovšem může mít větší dopad než cílená komunikace za statisíce dolarů. Tu a tam vyhovět někomu, kdo pěkně poprosí, může dát i velké korporaci znovu lidskou tvář.

Před dvěma lety to ukázala i kanadská pobočka Samsungu. Na její facebookovou stránku došel dotaz od Shanea Bennetta, který se spíš tak z legrace zeptal, zdali by jako věrný fanda značky nemohl dostat prémiový smarpthone Samsung Galaxy S3 zdarma. Připojil i svou malůvku draka.

Samsung nejprve vtipně odpověděl a přiložil pro změnu obrázek klokan na jednokolce.


Po zhlédnutí úspěchu této reakce u fanoušků, ale doručil Bennetovi skutečně nový Galaxy S3 individuálně upravený s motivem draka, kterého Bennet zprvu poslal.

Takovéto výběrové reakce pochopitelně nebývají spravedlivé. Samsung nemůže rozdávat telefony zdarma všem. Podobně nemůže ani Google udělit týdenní volno každému, kdo si o to napsal pastelkou. Přesto jsou tyto ukázky komunikace něčím, co si budou lidé pamatovat. Ač se přitom jedná o akce jedinců, jejich štědrost a lidskost bude přisuzována i samotné značce. Korporace jsou vnímány často jako neživé entity, obři rozhodující o živobytí tisíců pouze na základě čísel. Jakékoliv polidštění tohoto obrazu je pak více než vítáno.

Tip redakce: Na světě neexistují samozřejmě jen dobré příklady. I obdivované značky si mohou pořádně pokazit pověst, pokud se budou chovat právě jako obr s velkou mocí a týmem drahých právníků, který tento status na zavolání potvrdí. Absenci lidského přístupu nedávno ukázala i IKEA. Přečtěte si o tom více v článku PR omyl: IKEA se snažila ukončit blog, který oslavoval její produkty.

Zdroje: Business Insider, Mashable, Reddit

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.