Handy Awards oceňují kreativní samohanu v reklamě

19. 5. 2016 | Petr Michl
Poznejte Handy Awards. Ceny pro všechny honiče vlastního ega a kreativity pro kreativitu.

Soutěže pro profesionály v reklamním odvětví jsou mnohým lidem z oboru pro smích. Vyhrávají je totiž často kampaně na efekt nebo pro bono práce, co slouží ze všeho nejvíce k propagaci agentur, které na nich pracovaly. Právě pro kreativce, co nejraději onanují nad vlastní kreativitou pro kreativitu a nemyslí na přínos pro klienta, jsou tu Handy Awards.

„Je zřejmé, že soutěže se vymkly z rukou, takže jsme si z nich chtěli vystřelit,“ říká v tiskovém prohlášením člověk, o kterém víme pouze to, že si udělil Handy Award za celoživotní přínos. Autoři si totiž přejí zůstat v anonymitě a prozrazují o sobě jen to, že jsou veterány reklamního odvětví. „Ceny Handys zároveň zdůrazňují i to, jak světu reklamy dominují muži. Pozici creative director zastávají pouze 3 % žen a to by mělo představovat budíček pro každého v odvětví,“ dodává.

Handy Awards mají sice krásné sošky cen a reklamy s humornými dvojsmyslnými claimy. Ve skutečnosti jde ale o aplikaci, kterou si můžete stáhnout do svého smartphonu. Skutečnou Handy Award pak získá každý, kdo dokáže s telefonem v ruce provést především mužům známý pohyb nahoru a dolů. Samotná aplikace k tomu vyzývá slovy: Zatřepte svým telefonem, jako když se nikdo nedívá."



Na stránkách handyawards.org se můžete také dočíst: „Handys jsou první světovou reklamní soutěží, při níž si můžete předat ocenění v pohodlí vašeho trendy bytu nebo u vašeho stolu v open space kanceláři agentury. To vše bez toho, abyste museli přihlašovat jakoukoliv kampaň nebo znuděně sedět u sledování cizích videí s případovými studiemi.“

Není samotné vyhlášení této obskurní ceny tak trochu honění vlastního ega? Jistě ano. Její tvůrci tím ale upozorňují na to, že lidé v reklamním průmyslu pracují především ve službách. Proto bychom měli strávit více času nad potřebami našich klientů, nikoliv nad našimi vlastními. S tím se dá jenom souhlasit.



Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.