Hej ty, žádný hejty! Český basket chce jít příkladem, přizval i Kata z Prago Union

7. 9. 2021 | redakce
„Hej ty, nezkouše na nás ty svý hejty. Přišli jsme hrát basket. Jsi s náma, nebo nejsi?“ ptá se rapper Kato v písni České basketbalové federace. ČBF s ní mimo jiné ukazuje, že basketbal je sportem, kde se s nenávistí, vulgaritami a projevy rasismu moc nesetkáte.

Český basketbal vstupuje do nové sezony s ambiciózním předsevzetím. Chce jít ostatním sportům příkladem v tom, jak se k sobě chová celá komunita kolem sportu. Trenéry, rozhodčí, diváky, hráče i všechny příznivce proto vyzývá, aby „hejty“ nechali doma. Společně s novým ročníkem tedy startuje také osvětová kampaň, na které se podílel kupříkladu rapper Kato z oblíbené hiphopové formace Prago Union.

„Basket je víc než jen samotná hra na hřišti. Je odedávna napojen na kulturu, má svou specifickou módu, hudbu i styl komunikace. Naší ambicí je i v Česku udělat z basketu fenomén přesahující samotný sport. Když jsme před rokem startovali změnu vizuálního stylu, mluvili jsme o hodnotách jako je rebelství, kreativita a týmovost. Chceme být komunitou a udávat tak trochu trendy i ostatním sportům. V tom, jak se k sobě vzájemně chováme, i tím, jak komunikujeme,“ vysvětluje Martin Peterka, marketingový ředitel České basketbalové federace.

Trocha rebelství a velká porce kreativity jsou také rysy originální kampaně. Ta staví na hiphopovém nápěvu, který speciálně pro basketbalovou federaci složil přední český rapper Kato z Prago Union. Ve dvouminutovém videu, které natáčela produkce Yezede v pražské hale Na Folimance společně s dětmi, pak vyzývá basketbalovou komunitu, aby hejty nechala v letošním ročníku doma. Na stránkách bezfaulu.cz je pak možné najít desatero správného chování.

„Kampaň jsme původně chystali společně s agenturou AETNA už k loňskému ročníku, ale ten se nakonec bohužel kvůli situaci s covidem prakticky neodehrál. Dnes je ale možná ještě aktuálnější, protože se v průběhu posledních měsíců objevila celá řada událostí u ostatních sportů, kterým chceme předcházet. Ať už jde o rasistické nadávky, bitky mezi fanoušky, šikanu v dětských týmech nebo uzavřené stadiony. Vzkazujeme, že pro takové excesy není v našem sportu místo. Jsme rasově, genderově i jakkoli jinak naprosto tolerantní sport – a budeme důsledně trestat všechny ty, kdo komunitu kolem našeho sportu narušují. Proto vzniklo pod patronací projektu Bez faulů i speciální desatero Hej ty, žádný hejty,“ doplňuje Martin Peterka.

Nevšední kampaň má být dalším střípkem do mozaiky výjimečného basketbalového roku, který odstartoval historickou účastí české mužské reprezentace na olympijských hrách v Tokiu, a jenž vyvrcholí za rok pořádáním skupiny Eurobasketu 2022 v pražské O2 areně.  

Více informací ke kampani zjistíte na microsite bezfaulu.cz.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.