Hlasování v anketě Křišťálová Lupa 2018 - Cena českého Internetu je na startu

21. 9. 2018 | redakce

V pořadí již třináctý ročník ankety Křišťálová Lupa  – Cena českého Internetu opět hledá své vítěze. Uživatelé internetu z řad široké veřejnosti i odborníci mají možnost ocenit své nejoblíbenější produkty a služby za uplynulý rok. Veřejnost může prostřednictvím hlasovacího formuláře podpořit své oblíbence v sedmi různých kategoriích. Odborná porota, složená z více než stovky významných osobností, bude hodnotit projekty v osmi kategoriích.

Hlasovat lze od 20. září do 1. listopadu.  Slavnostní vyhlášení a předání cen vítězům proběhne 22. listopadu v pražském Divadle Archa.

Nominováni v kategorii Projekt roku jsou:

1. Branky, Body, Kokoti

Drsně sarkastický občasník, který glosuje genderové nerovnosti. Najdete ho na serveru bleskprozeny.cz.

 2. HN+

Nový typ předplatného deníku Hospodářské noviny, který umožňuje číst web deníku zcela bez reklam nebo poskytuje vstup do kompletního archivu.

 3. IPO Avast

Vstup české antivirové společnosti Avast na burzu v Londýně. Firma v rámci primárního úpisu akcií (IPO) investorům prodala akcie po 250 pencích za kus.

 4. Jeziskovavnoucata.cz

Projekt Českého rozhlasu nejprve umožňoval obdarovávat opuštěné seniory. Nyní poskytuje i možnost, aby se dobrovolníci se „svým“ seniorem setkali, stali se jeho přítelem a opakovaně se k němu vraceli.

 5. Kingdom Come

Hra od české společnosti Warhorse Studios vycházející z české historie. Hráče zavede do středověku, konkrétně do období českého království na počátku 15. století.

 6. Seznam TV

Plnoformátová televize portálu Seznamu, kterou lze sledovat na internetu i běžném přijímači. Zaměřuje se na zpravodajství a publicistiku.

 7. Srpen 1968 v Českém rozhlase

Projekt Českého rozhlasu věnovaný výročí 21. srpna 1968. Kromě interaktivních stránek mohli čtenáři využít i mobilní aplikaci využívající rozšířenou realitu.

 8. Zrychlujeme Česko

Projekt společnosti Cetin si klade za cíl zrychlení internetového připojení po celé České republice.

 

Kategorie pro hlasování veřejnosti:

  • Cena popularity – nejoblíbenější projekt určený hlasováním veřejnosti.
  • Internetové obchodování – projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací (e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje, slevové servery apod.).
  • Nástroje a služby – nástroje a služby provozované prostřednictvím internetu (např. databáze, katalogy, komunikační služby, publikační platformy).
  • One (wo)man show – libovolný projekt či aktivita zajišťovaná prostřednictvím internetu jednou osobou – např. blog, zpravodajství, účet na Twitteru či Facebooku, e-commerce.
  • On-line video – originální české videopořady, kanály na YouTube nebo Twitchi a další zajímavé počiny na poli internetového videa.
  • Zájmové weby – tematicky či žánrově definované projekty určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů (odborná média, specializované magazíny, lifestylová média, bulvární média, komunitní projekty).
  • Zpravodajství a publicistika – zpravodajské a publicistické mediální projekty na českém internetu.

Kategorie pro hlasování Odborné poroty:

  • Anticena – projekt, událost či aktivita problematického charakteru.
  • Globální projekty českých tvůrců – projekty určené pro globální publikum tvořené z podstatné části tvůrci pocházejícími z České republiky. V této kategorii jako v jediné neplatí podmínka české lokalizace.
  • E-commerce inspirace – inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti internetového obchodování (projekt, distribuční kanál, obchodní model, zaměření, provedení apod.).
  • Marketingová inspirace – inovativní, originální či inspirativní marketingové řešení, novinka či služba (reklamní kampaň, PR komunikace, událost, vylepšení poskytovaných služeb).
  • Obsahová inspirace – inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti poskytování obsahu (projekt, distribuční kanál, obchodní model, formát apod.).
  • Osobnost roku – osobnost, která v poslední době výrazným způsobem ovlivnila prostředí českého internetu.
  • Projekt roku – výrazný počin vymykající se každodennímu dění na českém internetu.
  • Veřejně prospěšná služba – cena České televize – projekty, jejichž primárním cílem není peněžitý zisk, ale řešení nějakého společenského problému pomocí moderních komunikačních technologií a nástrojů.

Hlasovací formulář, pravidla hlasování, složení odborné poroty a další informace nalezete na oficiálním webu ankety.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.