Infografika: České e-shopy jsou nejčastěji vedlejším příjmem mužů ve věku 26 – 35 let

12. 6. 2013 | Petr Michl

Jsou e-shopy doménou mužů nebo žen? Je internetové podnikání hlavním či vedlejším zdrojem příjmu pro jeho majitele? Jsou majitelé e-shopů spíše z mladší, střední či starší generace? Odpovědi na tyto a další otázky hledal průzkum, realizovaný společností Shoptet.cz. Průzkum realizovaný na vzorku 1600 respondentů odhalil, že typickým majitelem e-shopu je obvykle muž, žena, coby zakladatelka a majitelka e-shopu tvoří pouhou třetinu. 


Další typický znak pro majitele e-shopu je jeho věk: 26 – 35 let. Pokud bychom rozšířili sledovanou hranici až do věku 45 let, vejde se nám do tohoto věkového mantinelu přes 72 % majitelů e-shopů. „Jen velmi málo jich naopak najdeme ve věkové kategorii 56 let a více," říká Miroslav Uďan, CEO, Shoptet.cz, a dodává, že práce s internetem a technologiemi tu starší generaci jednoznačně znevýhodňuje. Na druhou stranu je velmi zajímavý trend ve věkové kategorii 15 – 25 let. Ta tvoří necelou pětinu všech majitelů e-shopů.


Skutečně je svět e-shopů především doménou mužů?

Skrývají čísla z průzkumu nějakou zajímavou skutečnost? Miroslav Uďan říká, že čísla mohou někdy přece jen klamat.  Máme mnoho klientů – mužů, kteří zakládají e-shop svým jménem, ve skutečnosti však podnikání e-shopu řeší jejich ženy," vysvětluje Miroslav Uďan.Ty totiž mnohdy mívají obavy, že založení e-shopu je složitá věc, která vyžaduje specifické technické znalosti, a proto tento proces nechávají na svých mužských protějšcích. „Z  našich statistik je zřejmé, že podíl žen, zakládajících e-shopy, pozvolna roste, muži však této oblasti stále dominují. Ženy se ale velmi rychle učí a máme tu i několik případů úspěšných rodinných firem, které sice zakládal muž, otěže pak ale převzala žena, která dokázala vybudovat natolik silné zázemí, že jí mnohdy muž do e-shopového byznysu následoval," doplňuje Miroslav Uďan.

Ne jen jeden „vedlejšák"

Ekonomická situace nutí stále více lidí v České republice hledat ke svému hlavnímu zdroji příjmu ještě přivýdělek, který by navýšil rodinné rozpočty v kolonce příjmů. Pokud se tedy podíváme na účel provozování e-shopů, zjistíme, že pro 2/3 dotázaných je provozování e-shopu vedlejší činností, pro pouhou třetinu pak skutečně představuje hlavní příjem. Navíc je pro pouhou třetinu e-shop jediným podnikáním, většina majitelů e-shopů potvrzuje, že se nejedná o jejich první podnikatelský počin, ať už v prostředí internetu či mimo něj.

Pro mnoho lidí internetové podnikání představuje relativně nejsnazší cestu, jak se pokusit rodinný rozpočet obohatit. Na tomto trendu se jistě podílí fakt, že pro založení e-shopu nemusí být člověk programátorem. Na trhu existuje mnoho poskytovatelů e-shopových řešení, mezi které patří i Shoptet.cz. Jednoduchost a úspora počátečních investic láká mnohé lidi ke zkoušce. Denně tak vzniká přibližně stovka nových e-shopů, přičemž jejich průměrná „životnost" je 26 měsíců.

Kompletní infografiku si prohlédněte níže:


Zdroj: Shoptet.cz

 

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: