Infografika: Pokémon Go v českých datech

24. 8. 2016 | redakce
Pokémon Go vyhnal do ulic miliony lidí. Velkým tématem je ale i na českém internetu, poráží i kauzu Čapí hnízdo v době největšího mediálního zájmu.



Aplikace Pokémon Go je výrazným fenoménem. Byla uvedena na trh 6. července tohoto roku a už za první týden zaznamenala největší počet stažení v historii (statistiky Google Play ukazují přes 100 milionů instalací). Hraje se ve všech koutech světa, na místech, kde by to jen málokdo čekal i v nejrušnějších oblastech. Stačí jen aplikaci spustit, najít Pokémony pomocí propojení reálných map s virtuální realitou a pochytat. Hra má samozřejmě další úrovně, možnost personalizace i jiné možnosti, které by měli hráče udržet ve varu.

Dle analytiků v současné době neexistuje hra, která by vydělávala takové množství peněz. Společnosti Niantic vydělává aplikace dokonce 10 miliónů dolarů denně. Jedná se o příjmy z doplňkových nákupů uvnitř aplikace.

Těžko odhadnout zda se dalo předpokládat, jak moc tento fenomén ovlivní celou společnost a také ekonomiku, ale momentálně se tak děje. Příklad místo slibů: Od začátku července vzrostla poptávka po powerbankách o 107 %,sdělil David Folprecht, majitel společnosti Srovname.cz, která s agenturou Yeseter vytvořila infografiku shrnující dopak Pokémon Go v České republice v datech.

Ani právě ukončená olympiáda nevyvolala takovou pozornost. Dle konkrétních dat od společnosti Yeseter je objem komunikace na téma Pokémoni v České republice třikrát větší než u tématu Rio 2016. Jen teroristické útoky v Paříži byly diskutovanějším tématem.

Pro další místní srovnání lze uvést také kauzu Čapí hnízdo, která v březnu vévodila daným statistikám a přesto v objemu komunikace by současnou popularitu aplikace Pokémon Go nepředčila. Pryč ale od společenského kontextu. Studie se věnovala i problematice spojené s aplikací z pohledu hráče.

 

Modrá je dobrá

Po několika hodinách hraní, konkrétně po dosažení 5. úrovně musí hráč zvolit jeden tým, který bude zastupovat. Tato volba je povinná a nedá se později změnit. Týmy jsou odlišeny barevně na žlutý (Instinct), modrý (Mystic) a červený (Valor).

Každý tým má svou vlastní filozofii, která je hráči představena lídrem každého týmu. Jaký tým uživatel zvolí a proč je čistě na něm a klasické herní vlastnosti se tím nijak nezmění (uff). Jde o poměr sil jednotlivých týmů v okolí – čím více je daný tým zastoupen, tím vyšší je síla jeho tělocvičen v oblasti.

Nejoblíbenějším týmem na našem území je dle Petra Zavorala zastupujícího nástroj Yeseter modrý Mystic, následuje ho červený Valor a nejméně hráčů vstupuje do žlutého Instinct (a naštěstí v tom nelze spatřit žádný rasistický podtext, jinak by bylo zle).

Poké-pojmy

K aplikaci se váže mnoho pojmů, bez kterých se ve světě Pokémon Go hráč, mistr ani maniak zkrátka neobejde. V popularitě a zájmu drží prvenství Pokégymy – tělocvičny, ve kterých je možné utkat se s jinými trenéry a ukázat, zač je toho Pokéball – to je také další Pokévěc, jež je s hrou úzce spjata a slouží k chytání Pokémonů.

Hesel, která s hrou souvisí je ale samozřejmě více, následující graf postihuje ty nejvyhledávanější.


Aplikace vs. Značky

Je zajímavé, jak moc se liší povědomí lidí od reálných skutečností. Zatímco má hra přímou souvislost se značkami Nintendo nebo Niantic, mnohem více uživatelů si ji spojuje se značkou Google nebo Apple, jak značí následující graf, aneb jeden roztočil kolo (Nintendo) a ostatní se vezou.Náskoku společnosti Google před Apple odpovídá také fakt, že z aplikace Google Play byla hra stažena v dvakrát takovém množství než z App Store.

 

Aplikace vs. Mobilní telefony

Z následujícího grafu vyplývá, že nejvíce se Pokémon Go hraje na telefonech značky iPhone a Samsung. I přes to, že na Twitteru bylo uvedeno, že Chuck Norris už chytil všechny pokémony na Nokii 3310, obliba této značky nedosahuje lepšího, než čtvrtého místa v celkovém žebříčku. Převálcovalo ji i Lenovo.

 

Aplikace vs. Komplikace

I největší mistr musel nějak začít, a tak hráče doprovázejí různé nejasnosti, problémy a v procesu sžití se s hrou Pokémon Go naráží na mnohá úskalí. Tím nejpalčivějším je instalace a poté dostatečné připojení na internet.

Uloveno v sociálních sítích

Co by to bylo za statistiky, kdyby v nich nesehrály roli sociální sítě. Lídrem tabulky počtu zmínek není překvapivě Facebook, ale YouTube.
Mimochodem, hráči Pokémon Go věnují hře v průměru 43 minut a 23 vteřin denně, což je více času, než se průměrně člověk věnuje WhatsAppu nebo Instagramu.

Kompletní infografiku se všemi statistikami najdete níže:

Zdroje: Srovname.cz, Yeseter

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.