Infografika: Proč lidé sledují značky na Facebooku?

19. 2. 2013 | Petr Michl
Zjistěte, proč lidé sledují značky na Facebooku, a najděte tipy na zlepšení správy facebookových stránek.

Přítomnost značky na Facebooku se stala pro B2C značky téměř povinností. Na největší sociální síti je miliarda lidí - dává smysl jít tam, kde je početné publikum. Co je ale motivací lidí pro sledování značek v místě, které berou primárně jako zdroj zábavy a komunikace s rodinou a přáteli? Odpovědi znázorňuje nová infografika od společnosti Ambassador.

Proč lidé sledují značky na Facebooku? Důvodem číslo 1 jsou speciální nabídky – v testu s více možnosti byla tato možnost zaškrtnuta 70 % respondentů. Pokud tedy dáváte slevové kódy specielně svým FB fanouškům, rozhodně využíváte nástroj, který má potenciál přilákat další. Dalším důvodem je nakupování, což je pravděpodobně myšleno spíše jako tipy na nákup, FB stránky jako reálný prodejní kanál masově nefungují. Stejných 38 % respondentů má rádo přehled o událostech (eventech) značek a téměř tři desetiny (29 %) z nich pak sledují značky, aby mohli vyjádřit zpětnou vazbu. Jako stránka pro sdílení produktů uživateli vede jasně Facebook, 31 % respondentů se zakoupenými produkty na sociálních sítích nechlubí.

 

Kolik značek lidé sledují? Nejedná se o žádné závratné počty. 52 % lidí sleduje mezi 2 až 5 značkami, 35 % oblibuje na Facebooku 5 až 10 značek, fanoušky více než 10 značek je pouhých 13 % lidí.

 

Velmi zajímavé jsou střípky dalších údajů. Na facebookové stránce zanechává negativní komentáře méně než jedna pětina lidí. Více než 1 milion stránek již na svůj web umístilo jakousi „sociální vrstvu“, nejčastěji se jedná o lajkovací social pluginy. Téměř 60 % lidí doporučilo na Facebooku značku svým přátelům. Za trochu diskutabilní tvrzení se dá považovat to, že 90 % nákupů je pod vlivem sociálních médií.


 

Internetovým obchodníkům lze doporučit sdílet nabídky na Facebook stránce. Mohou být prokliknuty fanoušky, případně i jejich přáteli, pokud nabídku někdo olajkuje, nasdílí či doporučí přímo na webu. To pak může vést ke zvýšenému trafficu a nakonec i prodejům.


Rady pro internetové obchodníky na závěr:

  • Používejte fotografie, které vaše příspěvky odliší od zbytku.
  • Vizuální oslovení je pro spotřebitele čím dál důležitější. Proto promujte ty nejatraktivnější produkty, jež mají největší šanci na proklik.
  • Vizuální atraktivita a relevantnost by se měla vztahovat i na vaší úvodní „cover“ fotografii. Berte ji jako výlohu do vašeho obchodu.
  • Publikujte příspěvky propagující produkty pravidelně. Využijte možnost „pin to top“, aby se nejatraktivnější příspěvky objevovaly na vrchu Timeline.
  • Mezi záložky (Html Static Tabs) pod cover fotografií umístěte jednu s fotkou vybízející k nákupu a směřující na e-shop.
  • Využívejte dotazníků. Vhodně zvolené otázky vám mohou přinést engagement fanoušků i zjištění o jejich preferencích.

Kompletní infografiku si můžete prohlédnout níže:


 

Zdroj: www.allfacebook.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.