Infografika: První rok Rohlik.cz v číslech

6. 10. 2015 | redakce
Kdo je nejčastější zákazník Rohlik.cz? Kdy a co nakupuje? A jak je na tom Rohlik.cz s obratem? Vše se dozvíte v infografice vydané k prvnímu výročí jeho fungování.

Je to jeden rok, co do segmentu online prodeje potravin vstoupil Rohlik.cz. Jeho služby v prvním roce využily desítky tisíc zákazníků, což je reprezentativní vzorek pro představu, co čeští zákazníci od online nákupu potravin chtějí.

Ze statistik Rohlik.cz je jasné, že zákazníci preferují dodání zboží ten samý den. 82 % objednávek doručoval obchod expresně, menšina tedy připadla na doručení v druhý den. A to i přesto, že odložení termínu dovozu je na Rohlíku cenově výhodnější variantou.

Nejvíce lidé objednávají od pátku do pondělí, nejsilnějším dnem je pátek. Zákazníci využívají komfortu online nákupů i tím, že objednávají v pracovní době, jak je to v e-shopech obvyklé. Nejvíce mezi 10. a 11. hodinou a poté mezi 16. a 18. hodinou.

Potvrzuje se, že nové možnosti online nákupu nejdříve přijme mladší cílová skupina, mezi zákazníky Rohlik.cz je nejsilnější ta ve věkovém rozpětí 25 - 34 let. Více než muži nakupují ženy, jež tvoří 60 % všech zákazníků.

Ukázala se také specifika online nákupů ve srovnání s těmi v kamenných supermarketech. Průměrná hodnota objednávky na Rohlik.cz byla zhruba 4x vyšší ve srovnání s cenou běžného supermarketového nákupu.

Nejprodávanějšími kategoriemi jsou čerstvé výrobky - pečivo, ovoce a zelenina a mléčné výrobky. V tom se online nákupy od „normálu“ neliší. I zde logicky vedou potraviny každodenní potřeby.

„Online nakupování je u nás stále novinkou. Budujeme úplně nový trh a snažíme se změnit desetiletí zažité návyky. Podle statistik za první rok se nám to daří. Nejenže neustále roste počet zákazníků, ale třeba na placení předem se ukazuje, že nám důvěřují. Přitom důvěra je klíčová, přece jen přesvědčujeme lidi o tom, že za ně umíme koupit to, co by si sami chtěli vybrat,” shrnuje Tomáš Čupr, spoluzakladatel Rohlik.cz.

Z hlediska obratu rostl Rohlik.cz meziměsíčně o desítky procent. Jde přitom o růst poměrně stabilní, ještě v srpnu se zvýšil  o 35 %. Pro letošní rok má Rohlik.cz za cíl dosáhnout obratu v rozmezí 350-400 milionů Kč.



Kompletní infografiku naleznete níže:

 

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: