Infografika o infografice: Data v době sociálních médií

1. 2. 2013 | Petr Michl
Až v době sociálních médií se nebojíme přiznat, že jsme jako malé děti. Nemáme rádi složité texty, chceme obrázky.

Infografiky jsou fenoménem posledních let. Vizualizaci dat zvládaly už grafy z Excelu, ale až infografiky dokázaly vzbudit s pomocí jednotného grafického stylu a často i líbivých ilustrací dojem, že statistika nemusí být až taková nuda. Možná není náhodou, že jejich rozvoj je nejsilnější nyní v době sociálních médií, která nás přehlcuje informacemi víc než kdykoliv předtím. Až v ní se nebojíme přiznat, že jsme jako malé děti. Nemáme rádi složité texty, chceme obrázky.

Tento fenomén se snažila zachytit i společnost Nowsourcing ve své infografice o infografikách. Dle ní není tento způsob vizualizace dat zdaleka jen trendem západního světa. Mezi nejvyhledávanějšími klíčovými slovy vystupuje nejvýše na Filipínách a poté v Jihoafrické republice a na Novém Zélandu.

 

Tematicky se jedná nejčastěji o nástroj byznysu. Ostatně jeho „nudná čísla“ potřebují také nejvíce graficky „opepřit“. S růstem popularity tohoto formátu ovšem začíná pomáhat vizualizovat i data z mnoha jiných odvětví.

 

Jaké oblasti dokáže také pojmout, naznačují i nejpopulárnější infografiky na jejich velkém zdroji, portálu Visual.ly. Nejvíce zhlednutí zaznamenal kus s názvem "what are the odds?". Jeho autor Ali Binazir se snaží kvantifikovat pravděpodobnost existence konkrétního člověka, která je téměř nulová. Na druhém místě popularity dlí "How Much You Can Trust a Bearded Man?", infografika vysvětlující úroveň důvěry, jež si zaslouží muži na základě tvaru a hustoty jejich fousu. A ani třetí pozice nenáleží žádnému závažnému tématu. Otázka: „Kdy ji mám zavolat po prvním rande?“ byla modifikována do moderní doby, kdy podobná dilemata řeší i ženy, na „Měla bych mu napsat?“. Flowchart z ženského pohledu samozřejmě počítá i s tím, že se může jednat i o vztah virtuální a ke kontaktu tváří v tvář ještě nedošlo. První byznysové téma "Why Startups Fail" o důvodech neúspěchu startupů je však již na pátém místě hned po „evoluci geeka“. Více se dozvíte v celé infografice níže.

Zdroje: www.mashable.com, visual.ly

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.