Inovace na Srí Lance: Autobusové lístky sponzorované nemocnicí fungují zároveň jako mýdlo

25. 9. 2015 | Petr Michl
Jak zpropagovat použití mýdla? Především ho dostaňte do rukou lidem v situaci, kdy ho potřebují.

Na Srí Lance není mýdlo tou nejčastější komoditou. Chybí například i na veřejných záchodcích. Síť nemocnic Asiri se rozhodla vytvořit kampaň, která dostane mýdlo lidem do rukou v situaci, kdy ho potřebují, ale obvykle není k dispozici. Využila k tomu autobusové lístky ve veřejné dopravě.

Lístky se na Srí Lance kupují v autobusech u řidiče a utrhávají se z kotouče, podobně jako se to děje u nás v dálkových spojích. V rámci kampaně, kterou pro Asiri vytvořila agentura Leo Burnett, byla vytvořena série lístků napuštěných mýdlem. Po cestě autobusem bez klimatizace v zemi s vysokými teplotami i mírou vlhkosti vzduchu si totiž ruce umýt chcete. Jenže dosud nebylo moc jak. I když se najde veřejná toaleta nebo zdroj vody, není tam obvykle mýdlo. Nyní byl ale tento problém odstraněn.

Pasažéři byli na příležitost k pozvednutí hygienických standardů upozorněni také sérii plakátů nacházejících se na autobusových zastávkách, na veřejných toaletách a také v nemocnicích ze sítě Asiri. Poukazují třeba na to, že právě držadla v autobusech nebo manipulace s penězi nepatří mezi činnosti prosté nečistot a bakterií.




V posledních letech začínají být čím dál více oslavovány značky, které bojují o nějaký vyšší cíl. Ať už to jsou vložky Always upozorňující kampaní #LikeAGirl na zbytečné předsudky proti ženám nebo Dove s nejsdílenější reklamou historie s poselstvím, že by ženy neměly podceňovat svoji krásu, jedná se o marketing pro vyšší dobro. To samé platí v případě této kampaně. Řešení reálných hygienických potíží na Srí Lance, které je prevencí vážnějších zdravotních komplikací, přitom působí jako ideální spojení s lokální sítí nemocnic.

Zdroj: YouTube Leo Burnett

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.