Instagram opouští odkazy ze Stories přes Swipe-up. Od příštího týdne tuto funkci nahradí Link Sticker

25. 8. 2021 | Petr Michl
Instagram nás naučil pohybu prstem odspodu nahoru, když chceme přejít na odkaz ve Stories. Od 30. srpna ovšem přechází na Link Stickers. Mezi jejich výhody má patřit například lepší možnost zapojení v rámci designu jednotlivých Stories.

Test, o kterém jsme informovali před dvěma měsíci, se mění v každodenní praxi pro všechny uživatele. Instagram upravuje způsob, jakým budou uživatelé moct odkazovat linky na stránky třetích stran ve svých Stories. Do důchodu jde funkce Swipe-up a nahrazuje ji tzv. Link Sticker (nálepka s odkazem).

Upozornil na to spotter Matt Navarra a informaci následně potvrdil pro Social Media Today i Instagram. Změna má nastat již 30. srpna. 

Odkazy do Stories můžou nyní přidávat jen uživatelé, kteří dosáhli hranice 10 tisíc sledujících. Při testování Link Stickeru se rojily spekulace, že by možnost odkazovat ve Stories se změnou už nedělila uživatele na ty lepší a horší a byla by dostupná všem. V tuto chvíli se ale zdá, že vydrží stávající limit. Minimálně při změně příští týden zůstane limit na 10 tisících sledujících. 

Vishal Shah, vedoucí produktového oddělení Instagramu, uvedl už v červnu pro The Verge, že nálepky jsou bližší způsobu, jakým lidé Instagram používají. Nyní Instagram rozvedl argumenty, proč je tato změna opodstatněná: 

  • „Zjednodušená tvorba příběhů: samolepky Příběhů, jako jsou Donation (Dárcovství), Hudba (Music), Anketa (Poll) a nyní Odkaz (Link), vám pomohou ještě více se vyjádřit a sdílet to, co je pro vás na Instagramu důležité - v tomto případě odkazy.

  • Přidaná tvůrčí kontrola: Samolepka vypadá a funguje stejně jako ostatní (tj. otázka, anketa a lokace) - poskytuje tvůrci větší kontrolu. Lze ji přepínat do různých stylů, měnit její velikost a umístit kamkoli do příběhu, aby měla maximální dopad.

  • Další engagement: Víme také, že engagement a blízkost jsou pro lidi důležité. Uživatelé mohou na příspěvky s nálepkou odkazu dostávat rychlé reakce a odpovědi jako na jakýkoli jiný sdílený příběh, zatímco s odkazem „přejetím prstem nahoru" jste zpětnou vazbu získat nemohli."

Samozřejmě i Swipe-up má své výhody. Naučil uživatele hýbat v rámci aplikaci prstem i odspodu nahoru a otiskl tento pohyb do jejich hlav jako něco spojené s přechodem ze Stories jinam. Předpokládáme ale, že benefity vyjmenované výše jsou podložené testováním a v Instagramu vidí, že převyšují ty u stávajícího způsobu. 

Nezbývá tak než dát funkci Swipe-up sbohem a přivítat jejího nástupce. Místo smutnění se marketéři a influeceři mohou začít zamýšlet nad tím, jak lépe využít nové příležitosti, které Link Sticker nabízí.

Změna 30. srpna nebude globální a spíše proběhne v několika fázích. Instagram to ospravedlňuje snahou pozorovat, jestli Link Sticker nepřispívá více k šíření dezinformací a spamu. 

Zdroje: The Verge, Wersm, SMT

Tip redakce: 

Nejde o poslední beta test z Menlo Parku, který tento týden vyšel najevo. Facebook také oznámil podmínky své newsletterové platformy Bulletin a jsou pro autory velmi výhodné. Facebook si ani neplánuje brát podíl z předplatných a nabízí mnoho dalších výhod.

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.