Instagram prý chystá novou nákupní aplikaci

6. 9. 2018 | Kateřina Tauchenová
Pokud jsou zvěsti o nové samostatné nákupní aplikaci pravdivé, bude se jednat o největší krok Instagramu v oblasti e-commerce.

Podle různých zdrojů společnost Instagram v současné době pracuje na nové samostatné aplikaci zaměřené na online nakupování. Ta umožní uživatelům procházet kolekce fotografií produktů od obchodníků a především pak nakupovat zboží přímo v aplikaci.

Svůj profil na Instagramu má v současné době více než 25 milionů firem, přičemž 2 miliony z nich jsou aktivními inzerenty. Tudíž potenciál stát se vedoucí silou e-commerce tu bezpochyby je. Nejednalo by se navíc o první nákupní funkci Instagramu a dokonce ani o první samostatnou aplikaci, kterou by Instagram uvedl na trh. První možnost nakupovat produkty jedním kliknutím na odkaz v příspěvku spustila platforma už v listopadu 2016 a samostatnou aplikaci IGTV pak představila letos v červnu.

Mluvčí Instagram odmítl tyto zprávy jakkoliv komnetovat a nesdělila ani možné datum spuštění vydání aplikace. S největší pravděpodobností je tak aplikace stále ještě ve vývoji a její uvedení na trh nemusí být ještě 100% jisté. Pokud by k němu ale skutečně došlo, jednalo by se o zatím zdaleka nejdůležitější krok Instagramu (a Facebooku) v e-commerce.

Ať už to s novou aplikací dopadne jakkoliv, i bez ní nabízí Instagram poměrně dost funkcí, které uživatelům usnadňují cestu od produktu vyhlídnutého na fotce ve feedu či stories k jeho nákupu. Jaké nástroje mohou uživatelé (a potažmo inzerenti) na Instagramu k nákupům (prodejům) používat?

Shoppable Ads ve Stories

Tato funkce umožňuje uživatelům nakupovat produkty přímo ze Stories, aniž by je museli složitě hledat ve feedu nebo dokonce na webu. Jednotlivé produkty zobrazené ve Stories jsou opatřeny ikonkou nákupní tašky. Podržením prstu na obrazovce si uživatel může v příběhu zobrazit další informace jako třeba více obrázků, popisky produktů, ceny, další produkty ve Stories a v neposlední řadě linky vedoucí přímo do e-shopu s daným produktem.

Shopping posts ve feedu

Stejným způsobem jako ze Stories se mohou uživatelé k nákupu vyhlídnutého produktu proklikat i z fotky umístěné v instagramovém feedu. I tyto fotky jsou označeny ikonkou nákupní tašky a po kliknutí na fotku se uživateli rozbalí popisek jednotlivých produktů a jejich cena. Dvěma kliky se pak uživatel dostane přímo na možnost daný produkt koupit.

Neméně zajímavý nástroj pak pro značky představuje možnost přidávání webových odkazů do Stories, využívání formátu Carousel ve Stories nebo aktuálně testovaný rezervační a platební nástroj, který umožní uživatelům nakupovat jídla, rezervovat a zaplatit třeba koncerty nebo divadelní představení přímo v aplikaci.

Zdroje: WeRSM, Instagram

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.