Instagram uvádí Broadcast Channels

22. 2. 2023 | Petr Michl
Instagram uvedl funkci, která představuje pro tvůrce i značky nový způsob, jak oslovit fanoušky. Snaží se překlenout menší aktivitu uživatelů ve feedu tím, že se dostane do jejich DMs.

 

Instagram Broadcast Channels je skupinový chat, který přináší jiný způsob interakce s tvůrci, značkami a uživateli.  Funkce podobná té, jež funguje na Telegramu, nenabízí zcela jiný formát. Spíše využívá pokročilé funkce známé už ze Stories a DMs a dává je do chatovacího vlákna pro více lidí.

Dle Meta jde o neformální a rychlý způsob, jak informovat své příznivce. A to pomocí textových zpráv, fotografií, anket i video a hlasových poznámek. Zprávy můžou posílat pouze tvůrci, zatímco sledující mohou na obsah reagovat (skrze emoji Reakce) a hlasovat v anketách.

V příštích měsících bude Instagram přidávat další funkce, například možnost zapojit do kanálu další tvůrce nebo sbírat dotazy od fanoušků.

Broadcast Channels uvedl Mark Zuckerberg se svým Meta Channel, ve kterém bude informovat o technologických novinkách z Meta.

V příštích měsících má přijít také do Messengeru a na Facebook. Zatím se zdá, že jde o kanál pro motivované sledující, co nechtějí přijít o žádnou novinku. Je tak jako stvořený pro celebrity a influencery, jež mají vybudovanou komunitu fanoušků. Může být ovšem zajímavý i pro značky.

Blog Instagramu zveřejnil pro inspiraci tyto tvůrce, kteří Broadcast Channels využívají.

 

Sledující účtů, které s broadcast channels začnou, obdrží jednorázovou notifikaci. Poté, co se do kanálu přidají, obdrží notifikaci pokaždé, když se v něm objeví nový obsah. A třeba u hudebního interpreta jako na ilustraci níže to může dávat smysl. Mnoho fanoušků si nechce nechat ujít koncert v jejich městě a ocení i novinky z tour svého oblíbence.  

Funkce může být odpovědí na trend, dle kterého uživatelé čím dál méně publikují vlastní příspěvky ve svých feedech a přesouvají se do soukromých konverzací. Broadcast channels jsou jejich variací. I přes svou částečnou jednosměrnost se objeví uživatelům ve vláknu jejich dalších zpráv, kde převažují ty od přátel. Proto budí pocit větší spřízněnosti a jisté exkluzivity.

Funkce je zatím v testovacím režimu. Zájemci o její přednostní vyzkoušení se mohou přihlásit na čekací listinu

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: