Jak přimět zákazníky k povolení zasílání zpráv přes Messenger? Facebook přichází s užitečnou funkcí Login Connect

7. 6. 2021 | Petr Michl
Přihlášení přes Facebook už funguje jako vstupní brána pro mnoho služeb a stránek mimo samotné sociální médium. Nyní u něho Facebook testuje i nabídku propojení přes Messenger. Úspěšnost je vysoká.

Mnoho e-shopů a obsahových webů používá možnost přihlášení přes Facebook (tzv. Facebook login). Jaké to má výhody? Obvykle lidé nemusí nic vyplňovat a jsou registrovaní či později přihlášení na pár kliků. Pro cílovou skupinu, která na Facebooku je, se jedná o způsob s minimem třecích ploch. Nevýhodou je pochopitelně to, když se chcete u registrace rovnou zeptat na možnost použití e-mailu na zasílání Newsletteru. Novinka od Facebooku nazvaná „Login Connect“ by ale mohla přinést někdy i více než rovnocennou náhradu: spojení se zákazníkem přes Messenger.

Jak vidíte na obrázku níže, jako druhý krok po odkliknutí „Continue with Facebook“ se objeví otázka, zdali může obchod Jaspers Market kontaktovat zákazníky přes Messenger. Pokud to povolí, je už ruka v rukávě… a brzy i zpráva v Messengeru.

Dle Facebooku jde o ideální způsob, jak podniky mohou „kultivovat lepší vztahy se svými zákazníky“ skrze poskytování silnější zákaznické péče a „engagement na míru“ skrze Messenger. Navíc v dosavadním betatestu s možností zasílání zpráv přes Messenger souhlasilo 70 % lidí.

Lidé si do svého Messengeru pouští méně značek než do svého e-mailového inboxu a zároveň je pro mnohé z nich přirozenější napsat dotaz k produktu či službě právě skrze Messenger než psát e-mail. To druhé lze rozhodně využít. I díky tomu, že jde dotazy lépe vyřídit s pomocí chatbotů, předpřipravených FAQs otázek a odpovědí apod.
Messenger může být i silnou náhradou newsletterů. Rozhodně to ale vyžaduje jiný přístup a menší frekvenci než zasílání newsletterů každý den. Inbox v Messengeru berou lidé jako více osobní prostor. Pokud vám v něm dovolí koexistovat, je to pro vás značný benefit. Dostat se z „friend zone“ do kategorie otravných značek, jejichž zprávy nechce klient vidět, je ale velmi jednoduché.

Přicházet s nerelevantními produktovými nabídkami ve vysoké frekvenci může na Messengeru být zabijákem budovaného vztahu se zákazníkem. Slevové kupóny spojené s relevantními produkty, upozornění na pohyby cen u sledovaných produktů nebo skutečně nápomocná zákaznická péče jsou ale cestou k užitečnému spojení se zákazníkem, které může snadno předčít to budované skrze newslettery.

V současnosti je Login Connect stále v betatestu. Uvedení lze předpokládat v rámci několika měsíců.

Dosavadní zkušenosti

Facebook se podělil o výsledky u několika značek, které se staly součástí beta testů funkce.

Prodejce módy Newchic

Hongkongský online prodejce módy NewChic integroval službu Login Connect, aby zajistil personalizovanější zapojení nových uživatelů prostřednictvím uvítacích zpráv, pobídek a doporučení produktů. Od spuštění NewChic zdvojnásobil počet (konverzačních) vláken v Messengeru a zaznamenal 2,4násobný nárůst konverzí v Messengeru a 3,4násobný nárůst prodeje v Messengeru. „Po implementaci služby Login Connect s Messengerem se nám podařilo poskytovat lepší a personalizovanější služby zákazníkům a umožnit rychlé a bezproblémové vytvoření účtu, což vedlo k obrovskému nárůstu zapojení uživatelů i nákupů a příjmů," uvedla marketingová ředitelka Newchic, Miko Su.

eTicket

Online platforma pro prodej vstupenek eTicket používá Login Connect k zasílání personalizovaných připomenutí událostí a automatizaci dotazů na péči o zákazníky na platformě Messenger. V rámci testování zaznamenala společnost eTicket, že více než 85 % jejích uživatelů souhlasilo s přijímáním oslovení od firmy na Messengeru. 60 % všech dotazů na zákaznický servis je automaticky zodpovězeno jejich botem na Messengeru. Kromě toho 22 % jejich zákazníků používá vlákno v Messengeru vytvořené nástrojem Login Connect k dalšímu kontaktování podniku.

Fotoknihy Chatbooks

Tvůrce online fotoknih Chatbooks integroval Login Connect v rámci širšího přechodu na používání Messengeru pro péči o zákazníky. Díky tomu společnost zaznamenala 2x nárůst počtu vytvořených konverzací na Messengeru a 41% nárůst odpovědí na Messengeru — což je důkazem včasné a spolehlivé podpory, kterou je nyní společnost schopna prostřednictvím Messengeru poskytovat.

Zdroj: Facebook for Developers

Štítky dokumentu: E-Commerce Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: