Jak zkomplikuje EET život majitelům e-shopů

19. 10. 2016 | redakce
EET není strašákem jenom pro majitele restaurací a hospod. Podívejte se, jak ovlivní život provozovatelů e-shopů.


Zdroj: účtenka na Shutterstock

Ačkoli se první vlna zavedení elektronické evidence tržeb kvapem blíží, e-shopů se tato povinnost začne týkat až od 1. března 2017. Již nyní se ale mnoho majitelů internetových obchodů obává, jaký bude mít EET na jejich podnikání dopad.

Jako velký problém se může jevit i pouhé rozdělení, které typy plateb podléhají elektronické evidenci tržeb a které nikoliv. Mezi případy, kdy je EET nevyhnutelná, patří tyto platby:

    • v hotovosti při osobním převzetí;
    • kartou při osobním převzetí;
    • kartou online;
    • využití platebních metod typu PayPal;
    • platba na dobírku, kdy prodejce inkasuje peníze od přepravce v hotovosti.

Pokud přepravce při dobírce pošle prodejci peníze převodem na účet, je tato operace posuzována stejně jako peněžní převod od zákazníka a EET se na ni proto nevztahuje. Tuto výjimku s Ministerstvem financí na začátku léta vyjednala Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, a ačkoli se před pár dny objevila zpráva, že výjimka byla zrušena, stále platí. Pro mnoho e-shopů však ani tato úleva nic neřeší.

Z našich statistik vyplývá, že zákazníci stále nejčastěji využívají možnost dobírky, a to 41 %. Jako další nejoblíbenější je platba převodem na účet, celých 27 %. I kdyby si nechávali majitelé e-shopů posílat od přepravce peníze za dobírku převodem na účet, stále to znamená, že přibližně třetina objednávek a plateb podléhá EET. Ministerstvo tak pravděpodobně stejně moc detailní přehled o činnosti e-shopů nezíská a online prodejcům přibude zbytečná administrativa navíc,“ uvádí Miroslav Uďan.

Pro snadné a časově nenáročné vyřešení EET je nutné si vybrat dobrý pokladní systém. Asi třetina e-shopařů nabízí možnost osobního odběru v kamenné prodejně, takže potřebují mít jeden systém pro oba obchody. „To umí Shoptet Pokladna, kterou samozřejmě mohou využít i ostatní prodejci. Veškeré informace o objednávkách, platbách, tržbách, ale i zákaznících mají na jednom místě a vždy dostupné. Prodávající například ocení našeptávač, který doporučí, co by mohl zákazníkovi k zakoupenému zboží ještě nabídnout..“ říká Miroslav Uďan.

Pokud například před 5 lety nebylo takovým přečinem neumožňovat online platbu kartou, dnes je to bráno jako znak neodpustitelného anachronismu. Navíc si téměř žádný e-shop nemůže dovolit dobrovolně se připravit o desítky procent zákazníků, kteří preferují formu platby, která nyní pod EET spadá. Před online prodejci stojí nutnost situaci nějakým způsobem vyřešit.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.