Jaká je popularita slevových portálů ve střední a východní Evropě?

18. 4. 2012 | BD
Česká jednička mezi slevovými portály Slevomat.cz konkuruje v regionu CEE světové jedničce Grouponu.

Češi žijí slevovými servery již několik let. V době největšího rozmachu bylo na českém trhu přes 200 serverů. To bylo loni v srpnu, od té doby jejich počet ale výrazně klesá. V březnu letošního roku byl jejich počet kolem 140. Přetrvávají hlavně zavadené portály, které garantují nabízené zboží. Nižší počet slevových portálů ale nemá vliv na to, kolik peněz na nich lidé utrácejí. V letošním roce by měla dosáhnout suma utracená na slevových serverech tří miliard korun.

 

Dle výzkumu společnosti Gemius zaměřujícího se na prostor střední a východní Evropy se značné oblibě slevové portály těší i na ruském trhu, kde dominuje lokální hráč BigLion.ru. Přestože je layout webových stránek velice podobný předchůdci všech slevových portálů Grouponu, popularita BigLion.ru je mnohem vyšší nežli jeho mezinárodního konkurenta (ruská verze Grouponu je s poměrně velkým odstupem dvojkou na trhu). BigLion.ru je úkazem podobným českému Slevomatu, domácímu portálu, který není oproti zahraničním modelům nikterak inovativní, ale dělá svou práci opravdu dobře a byl mezi prvními.

Groupon je nejsilnějším hráčem v Polsku. Popularita hromadného nakupování na polském trhu výrazně roste. Podle studie gemiusAudience (12/2011) dosahuje reach slevových portálů 30%, což je o 8 procentních bodů více než o rok dříve. Pozice lídra není nicméně neotřesitelná. Dokazuje to Citeam.pl. Ten přilákal v prvním měsíci od zahájení své činnosti v únoru 2011 více než 850 tisíc reálných uživatelů a po ročním působení na trhu ho navštěvuje měsíčně asi 2,1 milionů RU.

Česko je pro Groupon asi malým trhem. I když to v loňském roce vypadalo, že bude chtít vstoupit i na něj, letos se potýká s řadou finančních problémů a snaží se stabilizovat svoji pozici na větších a již zabydlených trzích.

Lotyšsko je sice poměrně malý trh, ale s velkým potenciálem. Zatím se zde slevovým portálům podařilo oslovit asi 8 % online populace. Český specialista na slevy Slevomat.cz si v loňském roce koupil podíl ve společnosti Cherry Media, která vlastní jeden z nejnavštěvovanějších lotyšských portálů Cherry.lv. Slevomat.cz se díky tomu stal jedním z významných konkurentů Grouponu v regionu střední a východní Evropy.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.