Jaké bylo 3. setkání Marketingového Institutu?

6. 5. 2011 | bN
Zvítězila kreativita nebo efektivita? Jaký byl program 3. formálního setkání Marketingového Institutu?

Ve středu 4. 5. večer proběhlo v prostorách Malostranské besedy 3. formální setkání Marketingového institutu. Celý podvečer byl věnován tématu „efektivita versus kreativita“. V začátku setkání Tomáš Poucha, člen Rady Klubu Marketingového Institutu, představil hlavní aktivity Marketingového Institutu a zmínil především navázání spolupráce s Vysokou školou ekonomickou v Praze. Marketingový Institut se stal součástí Podnikohospodářské fakulty VŠE, katedry marketingu.

Nejprve se rozdělily role...

Před zahájením hlavní části programu došlo k rozdělení hlavních rolí. Zástupcem role marketéra se stal David Hůla, marketingový a PR ředitel a člen představenstva společnosti AkzoNobel Coatings CZ. Role kreativce se ujal Tomáš Otradovec, kreativní ředitel McCann Erickson. Za stranu výzkumné agentury vystupovala Jana Šmejcová, Senior Business Planner z Millward Brown ČR. Nestranným pozorovatelem, který má však v celé záležitosti velký přehled, byl Petr Sedláček, konzultant, lektor a terapeut Dvůr Sychrov.

Hlavní problém českých společností: „velká chuť, ale neochota inovovat“

David Hůla hovořil o důležitosti partnerství klienta a agentury. Jana Šmejcová doplnila, že toto partnerství musí mít svá pravidla – klient by měl dát agentuře volnou ruku ve vytvoření kreativy a agentura by se zase měla řídit zadáním. Tomáš Otradovec se pokusil analyzovat princip a zákonitosti kreativity. „Každá kreativa (reklamní spot či plakát) je pro nás ze zásady nechtěný a zbytečný vztah. Proto musí být kreativa svůdná a atraktivní.“ Hlavním problémem českých společností je dle Tomáše Otradovce „velká chuť, ale neochota inovovat“.

Jana Šmejcová provedla krátký exkurz do našich mozků: „Jedním z účelů kreativity je překonat přirozené lidské vjemové filtry. Vjemové filtry vymazávají, odmítají a generalizují informace.“ Zároveň přednesla svůj názor, že „Kreativita je nástrojem efektivity.“ V závěru své prezentace Jana Šmejcová poslala vzkaz všem marketérům: „Pokud nemáte čas, netestujte, ale bylo by lepší, kdybyste si čas udělali.“

„Naše kreativita začíná tam, kde končí naše omezení.“

Petr Sedláček hovořil o kreativitě především z hlediska psychologie a psychoterapie. „Naše kreativita začíná tam, kde končí naše omezení,“ zaznělo v první části jeho vystoupení. Představil posluchačům Disneyho strategii kreativity, kterou vztáhl na hlavní aktéry v prostředí marketingu. Po prezentacích se rozběhla diskuze, která se dotkla např. biometrického měření jako metody marketingových výzkumů. Účastníky zmíněná témata velmi zaujala, a proto diskuze dále pokračovala i v neformální rovině. 


 

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: