Jaké jsou postpandemické změny v nákupních zvyklostech spotřebitelů? Autenticita, personalizace a síla obsahu tvořeného uživateli

22. 9. 2021 | Beáta Vaňková
Ovlivnila pandemie trvale způsob, jak lidé objevují, nakupují a komunikují se značkami? A jaké důsledky budou mít tyto změny spotřebitelských trendů pro nadcházející sváteční sezónu a další období? Vše se dozvíte v našem článku.

Po více než roce online nakupování a sociálního odstupu v důsledku pandemie se způsob, jakým spotřebitelé po celém světě nakupují a komunikují se značkami, navždy změnil. Přesun spotřebitelů k elektronickému obchodování se zrychlil, zatímco jiné sociální aktivity se masivně přesunuly na videochaty a platformy sociálních médií. V loňském roce dosáhly online nákupy a průměrná doba strávená na sociálních sítích historických maxim.

Vzhledem k tomu, že stále více nákupů probíhá online, značky nyní soupeří o pozornost v nekonečném moři digitálních reklam a e-shopů. Jsou však tyto nové spotřebitelské návyky na místě? A jak ovlivní dlouhodobé trendy online nakupování?

Nová studie společnosti Stackla nabízí vhled do těchto otázek a odhaluje, že nejenže prudký nárůst online nakupování zůstává, ale také že dnešní spotřebitelé chtějí, aby jim značky poskytovaly autentičtější a personalizovanější nákupní zážitky.

Průzkum mezi více než 2 tisíci spotřebiteli z USA, Velké Británie a Austrálie zjistil, že 83 % lidí se domnívá, že prodejci musí poskytovat autentičtější nákupní zážitky, a 70 % tvrdí, že je důležité, aby jim značky poskytovaly personalizované zážitky.

Obsah tvořený uživateli nabízí autenticitu a personalizaci, kterou spotřebitelé hledají

Navzdory výši rozpočtu, který značky v dnešní době vyčleňují na profesionální fotografie a influencer marketing, pouze 19 % spotřebitelů považuje obsah vytvořený značkou za autentický a pouhých 10 % tvrdí, že obsah od influencerů u nich rezonuje s autenticitou.

Většina respondentů uvedla, že jako nejautentičtější považuje obsah vytvořený uživateli (Dále UGC, tedy zkratka od User Generated Content), přičemž téměř 80 % respondentů uvedlo, že UGC má velký vliv na jejich nákupní rozhodování, takže je v očích spotřebitelů téměř devětkrát (8,7x) vlivnější než obsah od influencerů a bezmála sedmkrát (6,6x) vlivnější než obsah od značek.

Podle nakupujících uživatelů globální pandemie posílila vliv UGC. Ve skutečnosti 56 % spotřebitelů tvrdí, že jsou nyní při online nakupování více ovlivněni obrázky a videi ze sociálních médií než před pandemií.

Štítky dokumentu: E-Commerce Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: