Nevěřte reklamám! Prodejce matrací Nectar složil muzikál, který se reklamním lžím vysmívá

22. 9. 2021 | Beáta Vaňková
Ve světě, kde jsou lidé každý den vystavení 6 až 10 tisícům reklam, může být těžké poznat, kterým z nich věřit. Prodejce matrací Nectar si ale na reklamy, které jsou příliš dobré na to, aby byly pravdivé, posvítila ve svém vlastním mini muzikálu.

Většina z nás se už naučila brát chvástavé reklamy s rezervou. Ne každá pizza může být nejlepší ve městě. S největší pravděpodobností nejezdíte nejlepším autem, přestože spousta billboardů tvrdí opak. Stejně tak cereálie k snídani pro děti nemusí být zdravé a po pilulkách se mužům nezvětší penis. A přestože téměř každý produkt v reklamě o sobě tvrdí, že je „jedničkou na trhu", nemusí to nutně znamenat, že je produkt dobrý a kvalitní. Jednoduše řečeno: reklamy někdy lžou.

Kampaň v podobě muzikálu nazvaného „Nevěřte reklamám", který vytvořil kreativní tým společnosti Resident, vyzývá diváky, aby upřednostnili recenze spotřebitelů před slovy jakékoli reklamy, včetně té vlastní. Ve spotu se nachází například obrázky falešných kulis a cukru sypaného do zdravých cereálií, zatímco herec připomíná, že „jediný způsob, jak zjistit, co je skutečné, je zeptat se lidí".

„Chceme se ujistit, že lidé mají pocit, že dělají správné rozhodnutí nejen během nákupu, ale i po něm. Diváci nemusí odejít s důvěrou v naši reklamu nebo v jakoukoli jinou reklamu. To, čemu by měli věřit, jsou skuteční lidé a jejich recenze,” uvedl marketingový ředitel společnosti Resident Gil Efrati.

V tomto duchu je v reklamě uvedeno i spotřebitelské hodnocení značky, které činí 4,8 hvězdičky. Je zřejmé, že tomuto číslu chybí jen kousek k žádanějšímu pětihvězdičkovému razítku, ale Efrati říká, že menší skóre odráží kvalitu Nectaru více než potenciálně vykonstruované dokonalé hodnocení. Efrati k tomu dodává:

"Vždycky říkám, abyste si nekupovali něco od společnosti, která má bezvadných 5 hvězdiček. Pravděpodobně je to falešné. Žádná společnost nemůže zaručit stoprocentní spokojenost, ale vždy musíte usilovat o 100 %."

Půvab reklamy spočívá také v množství osvědčených marketingových klišé, které mnozí poznají téměř okamžitě. Od běžící ženy běžně vídané v reklamách na menstruační hygienické potřeby (doba, která často nevzbuzuje touhu po cvičení) až po stárnoucího muže ve sportovním autě, ktrý se žene za svým mládím. Reklamní spot si dokonce utahuje z festivalu Fyre, slavného debaklu způsobeného trestuhodně falešnou reklamou.

Autory a režiséry reklamního spotu jsou režiséři Tal Rosenthal a Noam Sharon. Ti pro Nectar vytvořili už reklamní spot „Make America Sleep Again", který dosáhl 24 milionů zhlédnutí a byl na YouTube zvolen reklamou roku 2018.

Rosenthal a Sharon tvrdí, že vytvoření spotu pro ně byla v mnoha ohledech příjemná práce.

„Jako reklamní režiséři jsme často přímými svědky a někdy i spoluviníky manipulací, které reklamy provádějí se spotřebiteli. Upřímně řečeno, jen jsme čekali na vhodnou příležitost, jak si z tohoto odvětví vystřelit, a Nectar je naštěstí jednou z těch značek, které mají dost odvahy jít s pravdou ven," řekla dvojice pro internetový magazín Muse.

Také proces psaní písně byl poměrně unikátní. Pokud jste fanouškem Disneyho, chytlavá melodie vám může znít jako jedna konkrétní píseň z animovaného filmu Na vlásku. Rosenthal a Sharon ale tvrdí, že pro ně inspirací nebyla. Spíše se inspirovali animovanými televizními seriály a hrami, jako jsou městečko South Park, Kniha Mormonů a Family Guy.

„Píseň jsme nejprve napsali a pak ji složili naživo během představení klientovi. Od té doby nám tam ta melodie prostě utkvěla, a tak jsme ji nikdy nezměnili. Měli jsme původně něco kolem 15 různých verzí písně, přičemž mnoho vtipů bylo v průběhu procesu pozměněno nebo nahrazeno. Na rozdíl od mnoha jiných reklam, které píšeme a které normálně mohly trvat třeba jen dva dny, tato trvala několik měsíců," dodali režiséři. 

Kampaň „Nevěřte reklamám" je v současné době k vidění na sociálních sítích značky a poběží také v televizi. Můžeme očekávat, že bude stejně úspěšná jako jejich první reklamní spot „Make America Sleep Again".

Zdroje: Adweek, Muse

 

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: