Jde s AI vytvořit lidsky působící vánoční spot? Allegro ukazuje, že ano. Ne ovšem celý

5. 12. 2025 | Petr Michl
Rohlik.cz nám nedávno ukázal, jak s AI zazdít vánoční spot. V Polsku dokázali využít AI nástroje k posílení celého konceptu, z něhož je cítit inspirace od John Lewis.

Vánoční spot online tržiště Allegro nás zavádí do světa dětské fantazie. V centru děje stojí vztah otce a dcery, dojemný a hřejivý příběh o potřebě blízkosti. Symbolicky tak ukazuje hlavní sdělení kampaně: „Nejlepší svět je ten, který tvoříme společně“.

Je to nadějeplný příběh o vztazích a připomenutí, že péče a společně strávený čas dokážou vytvořit skutečnou magii, o Vánocích i během běžných dní. Níže můžete vidět plnou verzi reklamy, 60sekundová verze bude nasazena v televizním vysílání.

 

Jak zdůrazňuje Karolina Sytnyk, brand marketing manažerka Allegro:

„V letošní kampani spojujeme kreativitu s technologickým duchem Allegra. Kreslené postavy vytvořené hlavní hrdinkou ožily na obrazovce díky využití umělé inteligence. Chtěli jsme však, aby AI kreativitu člověka podpořila, ne nahradila. Ke spotu jsme připravili desítky původních kresebných návrhů postav, které reprezentují bohatství dětské představivosti a emocí. Právě ony se staly základem animace.“

 

Při tvorbě daného spotu byla využita AI správně. Zadáním nebylo vytvořit „něco vánočního“ za co nejnižších nákladů. Tak přitom působí letošní vánoční spot Rohlik.cz, který vytvořil dle vyjádření společnosti jeden člověk za 2 dny.



AI je prostředkem, jak oživit představy dívky. Ty jsou pouze jednou složkou celého příběhu. Ty další, včetně coveru velmi známého hitu, naznačují silnou inspiraci od dnes již klasických vánočních spotů britského obchodního domu, John Lewis. Nedosahuje jejich kvalit, přesto jde o povedené dílo.  

Vánoční kampaň Allegro bude k vidění v televizi, na digitálních kanálech, sociálních sítích i přímo na platformě Allegro v České republice, na Slovensku a v Polsku. Kreativní koncept, scénář a strategii kampaně připravila agentura DDB Warszawa. Produkci spotu zajistila společnost MOON Films, režie se ujal Sune Sorensen. Postprodukci realizovalo studio Platige Image a zvukový design Juice Studio.  Za mediální plánování a nákup zodpovídá Starcom společně s interním týmem Allegro.

Kam dál? 



Připomeňte si dle nás dosud nejlepší vánoční reklamu Allegra, English For Beginners.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: