Facebook v Cannes diskutuje s předními agenturami o budoucnosti reklamy na sociální síti

20. 6. 2012 | Bednářová Daniela
Reklamní agentury jednají s Facebookem o testovacím prostředí a budoucím vzhledu stránek na festivalu reklamní kreativity v Cannes.

Ve francouzském Cannes se nekoná jen slavný filmový festival, ale také proslulý festival kreativity Cannes Lions. (Kde značku drápem i letos zanechalo duo mladých českých lvů.) Hlavním skloňovaným tématem je tady reklama a toho se chytla i největší sociální síť světa Facebook.

Facebook zde pořádá think tank na téma budoucnost reklamy na sociálních sítích s vybranou společností ze světových reklamních a mediálních agentur (kompletní seznam naleznete na konci článku), které označil jako ‘creative council’. Ti mají vést rozhovory o tom, jak na sociální síti vylepšit reklamní komunikaci.
Podobná porada už proběhla před rokem. Tehdy se jednalo o radu klientů, kam si Facebook pozval zástupce velkých značek (Coca Cola, General Motors, Unilever, P&G), aby zjistil, jaké jsou jejich požadavky na sociální síť.


Letos jeden z požadavků ohledně reklamy velmi názorně předvedl účastník předchozího jednání. Americká automobilka General Motors oznámila, že nebude do reklamy na Facebooku nic investovat. Obecně vzato, inzerenti mají zájem vytvářet kreativní stránky a aplikace pro interakci se svými zákazníky, ale zadarmo. Nejsou tak nadšeni z placené inzerce na Facebooku. Cílem setkání ale není podpora placené reklamy, tedy ne hlavním cílem.

K čemu je tedy tohle setkání dobré? Někteří účastníci by si chtěli vyjasnit hlavně technické otázky. Časté změny na Facebooku totiž znemožňují firmám plánovat marketingové aktivity s předstihem. Jedním z návrhů pro Facebook je i testovací prostředí, kde by si firmy mohly vyzkoušet své nápady. Někteří volají i po větší volnosti ve spravování vzhledu stránek.

Výsledky setkání by se následně mohly objevit na stránce Facebook Studio. Tady Facebook zveřejňuje upozornění na nové produkty, případové studie úspěšných kampaní i online kurzy na vytváření reklamy.

Členové Creative Council:

Toshiya Fukuda, generální a kreativní ředitel, 777
James Hilton, kreativní ředitel, AKQA
Rob Reilly, kreativní ředitel, CPB
Tor Myhren, kreativní ředitel, Grey
David Droga, generální ředitel, Droga5
Nick Law, kreativní ředitel, R/GA
Jeff Benjamin, kreativní ředitel, JWT
Colleen DeCourcy, generální ředitel, Socialistic
Linus Karlsson, kreativní ředitel, McCann
Mike Lazerow, generální ředitel, Buddy Media
Rob Feakins, kreativní ředitel, prezident, Publicis
Mark Tutssel, kreativní ředitel, Leo Burnett
Amir Kassaei, kreativní ředitel, DDB
Mark Waites, kreativní ředitel, Mother


Zdroj: www.adage.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.