Již desetinu zobrazení stránek v regionu CEE generují mobilní zařízení

21. 1. 2015 | redakce

Již desetina zobrazení stránek provedených v regionu CEE pochází z mobilních zařízení. Mobilní telefony a tablety se nejvíce využívají pro surfování na internetu v Chorvatsku (21 %), nejméně pak v Moldavsku (1 %). Podíl zobrazení generovaných z mobilních zařízení v ČR dosahoval v roce 2014 11 %, a byl tak desetkrát vyšší než před třemi roky. Tato data přináší nová zpráva od společnosti Gemius analyzující situaci mobilního internetu v regionu CEE.

Zpráva „Consumers go mobile in CEE“ se zabývá rozvojem mobilního internetu v celém regionu a v jednotlivých státech a přináší informace o chování mobilních internetových uživatelů. Penetrace mobilních zařízení v internetové populaci rapidně roste (vysoká je např. v Rusku, pobaltských státech a v ČR). Oproti tomu objem mobilní reklamy je teprve na vzestupu: pouze 8 % impresí v regionu CEE se zobrazuje na mobilních zařízeních, v ČR podíl impresí je o něco vyšší než průměr celého regionu (9 %).

Srovnání podílů zobrazení stránek v regionu CEE na desktopu, mobilech a tabletech


Zdroj: Consumers go mobile in CEE, str.
6

 

Internetoví uživatelé v regionu CEE používají pro surfování na internetu spíše chytré telefony než tablety. Klasické počítače se používají nejvíce v pracovní dny od rána do 15 hodin (zaměstnání, školy) s vrcholem kolem 13. hodiny, o víkendech pak spíše odpoledne a večer (15 – 22 hod.). Tablety a chytré telefony se používají více o víkendech, a to po celý den.

Zajímavé jsou statistiky TOP 3 výrobců s největšími podíly na mobilních zobrazeních stránek v České republice od začátku roku 2013 do poloviny roku 2014. U mobilů jsou mezi telefony od Samsungu, Sony a Applu poměrně ustálené podíly. U tabletů je vidět je zřejmý pokles iPadů (z 68 % na 50 %) a naopak nárůst používání přístrojů značky Prestigio (z 2 % na 10 %).


Zdroj: Consumers go mobile in CEE, str.18

 

Podle dat GSMA Intelligence přesahuje penetrace SIM 100 % téměř ve všech státech regionu. Ovšem zadavatelé reklamy neuvažují o oblasti mobilního internetu jako o samostatné strategii. Zákazníci přichází do kontaktu se značkou prostřednictvím různých komunikačních kanálů: ráno využívají mobilní zařízení, během dne klasické počítače a večer se opět vrací k tabletům. Tato skutečnost by se neměla přehlížet. Inzerenti by měli plánovat oslovení svých zákazníků pomocí správného komunikačního kanálu, to znamená, že by měli začlenit oblast mobilní reklamy do své celkové komunikační strategie,“ říká Vesna Gordon, CSO & CMO společnosti Gemius.

Zpráva je ke stažení zde

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.