Kaufland je na TikToku. Pořádek tam za něj dělá Robin Food

20. 5. 2021 | Petr Michl
Zaujme teenagery Sir Robin Food, ochránce zákazníků a mstitel ošizených, nebo Ivan Šetrný a Jeník Ceník z jeho družiny? Kaufland zkouší oslovit mladé publikum na TikToku se sérií videí, která je tak „cringe“, až je zábavná.

„Jejich revírem je Kaufland, jejich tempo je vražedné — důchodci!“ I takto vypadá už poměrně zakořeněný internetový humor, který v sobě ovšem nese informaci o tom, jak může být vnímán Kaufland a jeho primární cílová skupina. Německý retailový řetězec toto v minulosti potvrzoval například pořádáním koncertů s „českými hity“ od interpretů ve věku 60+. Nyní si ale vytyčil nový úkol: zaujmout mladé.

A kde jinde než TikToku, že? Kaufland si proto v mobilní aplikaci oblíbené generací Z zřídil účet a začal na něm pouštět pozoruhodný obsah: sérii Robin Food – Král košíků. Ta je jakousi parodií postavy Robina Hooda, která trestá prodejce drahého zboží a brojí za nízké ceny.

Dle mluvčí Renaty Maieri jde o pilotní projekt pro následující tři týdny. Poté bude Kaufland TikTok využívat pravidelně. Kaufland svou sérii popisuje takto:

Hlavními postavami kampaně jsou Sir Robin Food, ochránce zákazníků a mstitel ošizených snažící se všem zajistit levný a spravedlivý nákup. V jeho družině operují také pán cen Ivan Šetrný a Jeník Ceník, který nechybí na žádných cenových dobrodružstvích a jeho oblíbené recepty jsou vždy trefou do černého. Tahle povedená parta s velkou dávkou humoru dokazuje, že i za pár zlatých může zákazník získat tu nejlepší kvalitu.“

Spotům nelze upřít hravost a to, že jsou v něčem tak „cringe“, až je to zábavné. Z marketingového pohledu lze možná vytknout to, že je i z přiložených videí umístěných na YouTube zřejmé, že série není natočená pro TikTok s poměrem stran 9:16, ale klasicky na šířku. Mezi časté poučky úspěchu na TikToku přitom patří varování před přebíráním obsahu z jiných platforem. Robin Food je ale tak jiný, že se necháme překvapit. Kaufland už svou reklamou dokázal zázraky. I s jeho německým názvem se mu s pomocí skupiny Čechomor hrající ve zlatavých polích povedlo vzbudit ve velké části veřejnosti, že to v Kauflandu funguje vše „z lásky k Česku“. Uvidíme, jestli nyní teenageři začnou hořet „láskou ke Kaufu“.

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace TikTok

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: