Když se kampaň na sociálních sítích úplně nepovede

3. 7. 2013 | BeDa
Ani velké a úspěšné značky se občas nevyhnou nějakému tomu přešlapu. V době sociálních médií se pak i sebemenší chybka dostane do centra zájmu.

Ani velké a úspěšné značky se občas nevyhnou nějakému tomu přešlapu. V době sociálních médií se pak i sebemenší chybka dostane do centra zájmu. Někdy ale nejde o škodolibost, ale o snahu vyvarovat se podobných chyb v budoucnosti. Pojďte se s námi podívat, jaké problémy si samy firmy způsobily v roce 2012:

Reebok vyzýval k nevěře

V roce 2012 měla společnost Reebok v Německu kampaň se sloganem "Cheat on your girlfriend, not on your workout" (Podváděj raději svoji holku a ne při cvičení).


Plakát se rychle dostal na Twitter i YouTube a pobouřil hodně lidí. Přes 5000 jich napsalo naštvaný email. A kromě Německa si Reebok uškodil především v Americe. Díky sociálním médiím se tak problém rychle rozšířil a moc také nepomohlo to, že společnost nějakou dobu na stížnosti nereagovala. Reebok se po několika dnech omluvil a reklamu stáhnul.

Po jídle od McDonald’s do nemocnice

Problémy se nevyhýbají ani rychlému občerstvení. V lednu 2012 spustil McDonald’s  kampaň na Twitteru, ve které chtěl, aby lidé sdíleli své příběhy spojené právě s tímto řetězcem. Využíval k tomu speciálně promovaný hashtag #McDStories. Příběhy, které přišly, ale nezapadaly do představ společnosti.

Lidé začali sdílet především negativní zkušenosti. Hned po dvou prvních hodinách požádal fastfoodový řetězec o stažení trendovaného hashtagu. Ale i po roce se dá pořád najít.

Když máš hlad, nejsi to ty

Na Twitteru se to příliš nepovedlo ani britským marketérům Snickers. V rámci kampaně s hlavním claimem “Když máš hlad, nejsi to ty” spolupracovali s fotomodelkou a zpěvačkou Katie Price.  Její tweety začaly obsahovat témata, která u ní nebyl příliš běžná. Například hrubý domácí produkt v Číně. Pak následovaly tweety, ve kterých svým followerům Katie sdělovala, že se zase cítí být sama sebou, protože si dala Snickers. Ale většina jejích fanoušků si myslela, že této celebritě někdo naboural účet.

Co je ale v době, kterou určují sociální média, asi nejhorší? V období krize přejít na taktiku mrtvého brouka.  Společnost Carnival, které se na začátku loňského roku potopila loď Costa Concordia a při neštěstí zemřelo několik desítek pasažérů, skoro na rok přestala postovat příspěvky na své facebookové stránce. V takových chvílích je naopak důležité se zákazníky mluvit co nejvíc.

Zdroje: www.entrepreneur.com, www.businessinsider.com

 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.