Kečup v plátcích válí na Kickstarteru

19. 4. 2018 | Petr Michl
Lenost je prý jedním z největších hybatelů lidského pokroku. A zdá se, že posouvá dál i potravinářský průmysl. Naznačuje to alespoň odezva lidí na kampaň projektu Slice of Sauce nabízející něco nevídaného: plátky kečupu.


Zdroj: YouTube

Znáte to, snažíte se dostat kečup na sendvič a z láhve se vám podaří prsknout jakžtakž doprostřed jeden velký chrchel. Pokoušíte se ho rozetřít nožem, o rovnoměrné distribuci rajčatového dochucovadla si však můžete nechat jenom zdát. Právě tu dává však na odiv jako svou největší výhodu Slice of Sauce. S ním kečup aplikujete podobně jako u krájeného sýra nebo šunky, jeden úzký plátek vše vyřeší.

K vzniku tohoto vynálezu se váže zajímavý příběh. Stojí za ním Emily Williamsová, jejíž otec vlastní v americkém státě Michigan malou restauraci vyhlášenou pro své chuťově výrazné omáčky. Po výrobě jedné barbeque omáčky s kečupovým základem zbyla hromada zeleniny. Místo, aby ji vyhodila, ji Emily smíchala, upekla a vysušila. Vzniklo tím něco připomínající vysušenou ovocnou kůži, rudý plátek ovocné hmoty s příchutí kečupu.

Další vylepšování vedlo k nápadu prodávat plátky kečupu ve velkém. Crowdfundingová kampaň na Kickstarteru odstartovala na začátku března a pro rozjetí podnikání si Emily Williamsová a její společník Thac Lecong řekli o 15 tisíc dolarů. Mimo nadšených reakcí se objevily negativní, včetně upozornění na to, že v jedné z restaurací v Los Angeles začali něco obdobného servírovat před 3 lety.


Zdroj: Kickstarter

Poslední den trvání kampaně ovšem vybrali téměř dvakrát tolik: v době publikace tohoto článku 29 347 dolarů. K tomu založená společnost Bo’s Fine Foods tak bude moci začít s prodejem baleného produktu Slices of Sauce ve větším měřítku.


Zdroj: Kickstarter

Záměr je prodávat balení po 8 plátcích. Vzhledem k tomu, že není k výrobě využit u kečupů obvyklý kukuřičný fruktózový sirup a plejáda chemických konzervantů, ale kvalitní suroviny, odpovídá tomu i cena. Na Kickstarteru jde pořídit jedno balení po 10 dolarech nebo 3 balení za 25 dolarů. Wrapy, burgery a sendviče s kečupovým plátkem tak budou ochuceny skutečně prémiovým zbožím. Samotný úspěch kampaně na Kickstarteru nicméně dokazuje, že když přijdete nikoliv s další marketingovou pseudoinovací ve stylu snížení váhy o třetinu a zlevnění o 10 %, ale se skutečnou inovací produktu, budete odměněni. Toastový chleba rozmočený kečupem je evidentně jedním z problémů prvního světa, který si žádal neotřelé řešení.

Štítky dokumentu: Startup
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.