Nerozpoznáš tvář bez souhlasu. Facebook představuje novinky v ochraně soukromí v souladu s GDPR

19. 4. 2018 | Kristýna Vozková
Novinky týkající se ochrany soukromí jsou sice v souladu s GDPR, Facebook je ale zavádí globálně. Nově Facebook potřebuje například souhlas s užíváním vašich údajů od partnerů pro cílení reklamy.

V předchozích týdnech se Facebook snažil vylepšit si pokaženou reputaci tím, že uživatelům nabídl nové možnosti správy soukromí jejich účtů a ukázal jim, jakým způsobem využívá jejich citlivá data.

17. dubna společnost představila aktualizace, které jsou v souladu s obecným nařízením Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR). Nebudou se však vztahovat pouze na Evropu, zavedeny budou globálně.

Všichni uživatelé Facebooku, bez ohledu na to, kde žijí, budou požádání, aby si přečetli nové podmínky využívání osobních dat a sami určili, jakým způsobem bude Facebook s těmito daty zacházet.

Novinky se vztahují na následující oblasti:

Reklamy založené na datech od partnerů: Reklamy, které se uživatelům na Facebooku zobrazují, jsou více relevantní, pokud společnost využívá dat od partnerů – stránek a aplikací, které pracují s takovými nástroji, jako je tlačítko Like. Uživatelé si nyní mohou vybrat, zda může Facebook tyto údaje pro cílení reklamy i nadále využívat.

Informace na profilu: Pokud na Facebooku sdílíte informace o svých vztazích, náboženské či politické příslušnosti, Facebook vás požádá, abyste mu i nadále umožnili tyto údaje používat.

Využívání technologie na rozpoznávání obličeje: Tato funkce pomáhá chránit vaše soukromí například tím, že dokáže rozeznat, zda někdo cizí nevyužívá vaši profilovou fotografii. Zároveň vám může u sdílených fotografií či videí navrhnout, které přátele chcete označit. I v tomto případě ale nechá společnost čistě na vašem uvážení, jestli funkci povolíte nebo nikoliv.

Všichni uživatelé budou pak požádáni, aby s novými aktualizovanými podmínkami souhlasili. Obyvatelům Evropy se tyto žádosti začnou objevovat již v následujícím týdnu s ohledem na oficiální zavedení GDPR 25.5.2018. Zbytek světa bude následovat o něco později.

Facebook zároveň představil nové funkce týkající se ochrany mladších uživatelů platformy. Všechny jsou opět v souladu s GDPR a budou zavedeny globálně.

  • Reklamní kategorie pro náctileté budou omezené
  • funkce rozpoznávání obličeje bude dostupná až pro uživatele nad 18 let
  • výchozí možnosti publika pro příspěvky nebudou zahrnovat možnost „veřejné“
  • Facebook bude kontrolovat, kdo může vidět citlivé informace sdílené mladistvými, jako datum narození nebo jejich bydliště.

V souladu s GDPR potřebují mladiství ve věku od 13 do 15 let v některých zemích EU k využívání určitých funkcí na Facebooku souhlas rodiče nebo opatrovníka. V rámci těchto zemí tak budou mít nově přístup pouze k méně personalizované verzi Facebooku s omezeným sdílením, dokud nezískají povolení k používání všech aspektů Facebooku.

Zdroj: newsroom.fb.com 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: