KFC opouští komplex dílčích kroků. Cenu jídla a dopravy bude účtovat zvlášť

10. 6. 2016 | Petr Michl
KFC ukazuje, jak přijít k rozumu pomalu a bolestně. Svůj komplex více dílčích kroků nakonec opouští, bude to ale trvat ještě 7 až 10 dnů.

Společnost KFC se během několika málo dnů stala z hrdiny padouchem. Samotné uvedení možnosti rozvozu zboží po Praze bylo uvítáno u věrných zákazníků s nadšením. Slib, že rozvoz bude zdarma - ovšem s jeho zpoplatněním „nenápadnou cestou" dodatečně, však veškerý pozitivní sentiment rozprášil. Reprezentuje to především příspěvek nespokojeného zákazníka Romana Bartoše z minulého pátku.

Ten měl do pondělí tohoto týdne více než 2 tisíce lajků a reakcí. Oficiální vyjádření KFC z 6. června bylo ovšem velmi podobné korporátnímu stylu z komentářů pod výše zmíněným příspěvkem:

„V KFC máme v jednotlivých restauracích nastavenou rozdílnou cenovou politiku, kterou určuje řada faktorů. Ty jsou dány naším cílem vždy poskytovat zákazníkům prvotřídní servis a podávat pokrmy v nejlepší kvalitě. Na podobném principu funguje i nová služba KFC Rozvoz, která je provozována jako samostatná obchodní jednotka a má rozdílnou cenovou politiku ve srovnání s restauracemi.

Je také důležité zmínit, že ceny uváděné na stránce www.kfcrozvoz.cz jsou konečné částky, které zákazník při obdržení objednávky zaplatí. Z tohoto pohledu nejsou za doručení účtovány žádné další poplatky.

Společnost KFC by ráda poskytla poukázku těm zákazníkům, kteří službu využili (v termínu od 1. – 6. června) a cítí se být znevýhodněni. Zákazníci si mohou o poukázku požádat na e-mailu: info@kfcrozvoz.cz. Pro ověření je třeba požadavek odeslat ze stejného e-mailu, jaký zadávali při objednávce."

Přitom v ten den stále platila největší nelogičnost tohoto přístupu: fakt, že např. 10 kusů najednou objednaného zboží v sobě mělo 10x navýšenou cenu o „komplex dílčích kroků", nikoliv jeden poplatek za dopravu.  Závěr vyjádření je pak ještě divnější. Nemají se za co omlouvat, ale dají poukázku všem, co se cítí poškození, tedy těm, co nakoupili v termínu od 1. – 6. června.

Vyústěním téměř týdenního vakua pak nastalo včera večer, kdy KFC vydalo nové vyjádření zohledňující požadavky zákazníků. Marketingový ředitel KFC Libor Hubík uvádí:

V KFC vždy nasloucháme našim zákazníkům, proto jsme se na základě jejich zpětné vazby, kterou jsme obdrželi v průběhu testování služby KFC Rozvoz na několika pražských restauracích, rozhodli upravit systém cen. Ukázalo se, že by naši zákazníci uvítali informaci o nákladech za dopravu. V souladu s tímto zjištěním budeme komunikovat cenu dopravy odděleně od ceny produktů. Ceny produktů budou stejné jako v našich restauracích.

Zlepšení služby KFC Rozvoz bude zavedeno v příštích 7 až 10 dnech.  Potřebujeme čas na  změnu systému včetně  přeprogramování on-line objednávkového portálu. Aktuálně pracujeme i na ceně za dovážku, která, jak věříme, bude konkurenční a bude odpovídat kvalitě a rychlosti služby, jíž zákazník od KFC dostává.

Věříme, že díky této změně si naše služba najde další fanoušky."

V realitě se tedy uskuteční rozdělení ceny za zboží a za jeho dopravu pravděpodobně za více než dva týdny od chvíle, kdy pro KFC tato více než nepříjemná krize nastala. To je bezpochyby velmi pomalá reakce. Mezitím byl fastfoodový řetězec s plukovníkem Sandersem ve znaku obětí výsměchu nejen od internetových vtipálků, ale i od jiných značek. Dosud nejpovedenější rozčílení Hitlera doplnila další parodie s videem již otitulkovaným k mnoha jiným příležitostem. Je potřeba uznat, že této situaci nastavuje zrcadlo poměrně věrně.

Štítky dokumentu: Krizová komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: