Kickstarter již pomohl k investicím ve výši 1 miliardy dolarů

3. 3. 2014 | Petr Michl

Crowdfunding pomáhá realizovat mnoho platforem, ale nejvíce je tento termín spojován s portálem Kickstarter. A ten tento týden zaznamenal velký milník - lidé skrze něj přispějí projektům, kterým věří, už 1 miliardu dolarů.

V době psaní tohoto článku bylo přes Kickstarter zainvestováno 1 000 074 704 dolarů. Tato statistika není přesto zcela přesná, protože téměř kulatá částka zahrnuje úspěšné projekty, projekty ve vývoji i ty, které nedokázaly dosáhnout svého cíle. Přitom investované peníze Kistarter vyplácí pouze, pokud projekt svého cíle dosáhl.

Mezi zajímavé statistiky Kickstarteru patří:

  • 135 309 spuštěných projektů

  • Úspěšné projekty obdržely 859 milionů dolarů

  • 43,55 % projektů vybralo svou cílovou částku

  • Nejvíce projektů, které vybraly nad 1 milion dolarů, je z kategorie „hry"



Vlastně i celková částka 1 miliardy dolarů se může zdát ve světle technologických akvizic poslední doby poněkud nízká, je to přeci jenom jen jedna šestnáctina úspěšné mobilní aplikace WhatsApp. Rozsah projektů na Kickstarteru je ale přeci jenom poněkud jiný. Nejobvyklejší cílová částka úspěšně zafinancovaných projektů se pohybuje v rozmezí tisíce až deseti tisíc dolarů – bylo tak tomu u více než 36 tisíc projektů. Naopak částku nad milion dolarů vybralo jen 58 projektů.

Pokud vás napadá, co z toho Kickstarter má, připomínáme jeho 5 % provizi na úspěšných projektech a to dělá v případě 859 milionů USD celkové příjmy v hodnotě 42 milionů dolarů.

Tip redakce:

Nemluvme jen o číslech. Níže je dle nás nejzajímavější projekt minulého roku.

Pebble

Chytré hodinky začíná dělat většina výrobců telefonů. Pebble je dle nás strčí do kapsy svou variabilitou a zajímavé je také použití e-inkoustu jako u čteček, což výrazně chrání baterii – jinak největší bolest všech chytrých hodinek. Téměř 69 tisíc lidí investovalo do projektu přes 10 milionů dolarů.

Zdroj: Techcrunch, KickStarter

Štítky dokumentu: Startup
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.