Klikání už na YouTube není v kurzu

14. 5. 2012 | Bednářová Daniela
Pokles v počtu shlédnutí videí na serveru YouTube vyrovná nárůst sledovaných minut.

Videoserver YouTube zaznamenal výrazný pokles v metrice, která je pro něj dost zásadní. Nebo možná spíš byla. Od prosince počet zhlédnutí různých videí na YouTube klesl o 28 %. Jedná se o důsledek přechodu z distribuce krátkých videí do délky pěti minut na dlouhá videa, která mají konkurovat televizní zábavě. Počet shlédnutí tak dostává na frak od jiné metriky - zapojení uživatelů.

 

Aby portál přiměl uživatele přejít z krátkých záběrů surfujících psů a legračních koťátek na delší videa, investoval asi 100 milionů dolarů do speciálních kanálů produkujících delší video obsah.
V půlce března YouTube upozornil na nový systém doporučování videí. Klasická orientace podle počtu lidí, kteří na video klikli (tudíž podle metriky i viděli) už není podle YouTube aktuální. Lepším indikátorem při hledání videa má být nyní doba věnovaná jeho sledování. Počet kliků, který sloužil jako určení kvality a relevance, vychází z módy.

Podle technického ředitele YouTube Cristose Goodrowa je cílem přimět uživatele méně klikat a více se dívat. A také by se podle nové charakteristiky mělo snáze najít hledané video. Známe to všichni, hledáme trailer na nový film a v popisu videa se necháme nalákat nápisem oficiální a vyšším počtem shlédnutí. Ale po kliknutí a spuštění videa zjistíme, že je to fanoušky vyrobené video splácané z několika starších filmů. Můžeme pak akorát přidat do komentářů rozhořčenou poznámku o podpásovce v podobě označení oficiální trailer a hledat dál.

Nová metrika zaznamenává, jestli se uživatelé dívali alespoň 2 nebo 3 minuty. Podle dostupných statistik by nový způsob měl fungovat. Počet shlédnutí sice poklesl, ale doba věnovaná sledování YouTube videí narostla meziročně o 57 % (v březnu to činilo přes 61 miliard zhlédnutých minut).

Zdroj: www.adage.com 

Štítky dokumentu: Virální marketing YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.