Konkurence Pinterestu, nebo mnoho povyku pro nic? Google potichu spustil Keen

23. 6. 2020 | Eva Dragulová
Vývojářský tým Area 120 společnosti Google spustil platformu Keen. Představte si ji jako méně dokonalý Pinterest, kterému by ráda konkurovala. Hlavním benefitem je, že Keen čerpá z AI Googlu, takže uživatel na své vyhledávací dotazy dostane relevantně uspořádané výsledky.

Pinterest si jakožto celosvětový katalog nápadů neustále vymýšlí nové funkce, aby se značky mohly více přiblížit ke svým zákazníkům. Platformě v poslední době stoupá počet uživatelů (momentálně jich má 367 milionů), takže se pro brandy stává zajímavým prostorem, jak se nově prezentovat. Proto není divu, že se společnost Google pokouší z popularity této sociální sítě vytěžit maximum a přidat k tomu to, co v čem je dobrá – určitě se shodneme, že když potřebujeme najít relevantní informace, bývá často první volbou právě její vyhledávač. A přesně toto know-how chtějí vývojáři zúročit u platformy Keen. 

Spoluzakladatel platformy CJ Adams říká:

„Na platformě Keen si sami určíte, jakým tématem se chcete zabývat, a pak si zorganizujete obsah tak, aby vám to vyhovovalo. Můžete se zajímat o pečení chleba, ornitologii nebo se vám může zamlouvat typografie. Keen vám umožní spravovat si obsah, který vás baví, můžete se svými přáteli sdílet své sbírky a na základě toho, co jste si uložili, vám bude nabízen další podobný obsah.“

Když se nad tím však zamyslíte, nejde zas o tak převratnou funkci. Každá sociální síť se totiž svým uživatelům snaží nabízet obsah na základě jejich chování a zájmů, protože je pak pravděpodobnější, že dojde z jejich strany k žádoucí interakci. Navíc Pinterest tuto personalizaci chytře vyřešil právě nástěnkou, kam si můžete ukládat inspirativní posty jiných. No a tyto dvě charakteristiky – nástěnku a personalizované vyhledávání – se Keen pokouší tak trochu „okopírovat“. Jenže aby platforma přežila, bude se od Pinterestu muset nějak odlišit.

Co tedy nabízí nového a originálního? Největší důraz klade právě na strojové učení implementované z Googlu, které uživateli vygeneruje obsah v souladu s jeho zájmy.

Adams k tomu dodává: „I když na dané téma nejste odborníkem, můžete na Keen najít obsah, který vám bude připadat zajímavý a pomůže vám objevovat další a další spřízněné informace.“

Strojové učení je užitečné. Vyhledávání podobných vzorců v široké mase dat s jeho pomocí je  určitě efektivnější a rychlejší. Ale co když se zaměříme na úzce specializované koníčky a zájmy? Tady asi kolektivní intuice angažované komunity veškeré strojové učení překoná. Alespoň prozatím.

rozhranírozhrani

Jak data Google z projektu typu Keen může vytěžit? Pokud společnost shromáždí podrobné informace o zájmech uživatelů, určitě je pak může využít k lepšímu cílení placené reklamy ve své obsahové síti. A pokud se této platformě bude dařit, získá tak Google nový prostor pro nativní reklamu.

Ať už to s Keen dopadne jakkoliv, je zajímavé, jak Google rozvíjí AI napříč nejrozmanitějšími aplikacemi. Snaha o to, nabídnout uživateli na jeho dotaz relevantní informace, se určitě cení víc než algoritmus, který sice nutí lidi k většímu zapojení, ale už se nestará, zda mu nabízené výsledky k něčemu vůbec jsou.

Nechme se překvapit, zda Keen zapadne v propadlišti času, nebo si naopak postupem času získá uživatelská srdce. 

Zdroje: The Verge, Search Engine Land

Štítky dokumentu: Google Pinterest
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.