Krvavá akce se opakuje. Zjistěte, proč mizí z nápisů obchodů a ulic písmena A, O a B

23. 8. 2016 | Petr Michl
Krvavá legrace pro dobrou věc dostala letos globální rozměr.

Opakovaný vtip prý není vtipem. Když je to však pro dobrou věc, jsme ochotni přimhouřit oči. Britská nezisková organizace  NHS Blood and Transplant opakuje veleúspěšnou kampaň z loňského léta a přidávají se k ní další organizace po celém světě.

Kampaň #MissingType upozorňuje na nedostatek krve využitelné pro krevní transfůze. Chybí především krevní typy A, B a 0. NHS proto vyzvala značky a města, aby ze svých log, vývěsních štítů a nápisů sundaly právě tato písmena (0 je zaměněna za O - pozn. red.). Přispět můžete ale i se svým jménem.



Iniciativu si vzal za svou například deník The Mirror, banka Santander, Microsoft , McDonald's či Starbucks.

 






Letos je ale patrný i přesah za hranicemi Spojeného království. Přidala se například města Toronto a Amsterdam (v originále Amsterodam - pozn.red).




Bez O" byste pravděpodobně havajské Honolulu pravděpodobně ani nepoznali, na tamní letištní věži byl pro dobrou věc oškubán alespoň místní pozdrav: "Aloha."

Přidala se ale i Australská pošta či slavná opera v Sydnye.



A i poděkování lidem, kteří svou krví přispěli, je v Austrálii vyloženě stylové.

Kampaň #MissingType letos dostala skutečně globální rozměr. Podobně jako iniciativě Movember se jí podařilo upozornit na problém související s lidským zdravím v doslova světovém měřítku a to díky zábavné výzvě k akci, která je jasně viditelná. Listopadoví kníráči mají možná navrch v tom, že jejich počínání trvá celý měsíc. Vzhledem k tomu, jak to vypadá, si ale nejsme tak jistí s tím, že bychom to označili za výhodu.

Kam dál?

Loni se zapojila i vyhlášená adresa domu britské premiérky na Downing Street 10.

Podívejte se na další příklady loňské kampaně v článku Chybí dárci krve. Ve Velké Británii proto mizí z nápisů obchodů i ulic písmena.

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.