LEGO vytvořilo 'prádelnu snů' z více než 200 tisíc barevných kostek

5. 11. 2021 | Beáta Vaňková
Všední slovo prádelna dostalo díky společnosti LEGO a umělci Yinkovi Ilorimu úplně nový význam. Vytvořili společně prádelnu, která vypadá jak z továrny na čokoládu Willyho Wonky.

Rozmarná Prádelna snů je interaktivní umělecká instalace pro děti. Prádelnu vytvořil britsko-nigerijský umělec a designér žijící v Londýně Yinka Ilori společně se společností LEGO. K jejímu postavení bylo použito více než 200 000 barevných LEGO kostek.

Prádelna je založená na Iloriho vzpomínkách z dětství, kdy pravidelně navštěvoval prádelnu na mince na Essex Road v severním Londýně. Tyto cesty pro něj byly dost nudné, a tak si mladý Ilori chvíle praní zpestřoval tím, že se oddával své fantazii. Během těchto návštěv se naladil na svou představivost a naučil se proměnit všední věci v neobyčejné.

Prádelna snů se vyznačuje Iloriho odvážnou estetikou, pestrými barvami a geometrickými vzory. V tomto designu je vytvořena řada praček, automatů vydávajících místo mýdla LEGO hračky, „hopsací” podlaha, nástěnná zeď, kterou lze stavět a rozebírat stále dokola a další vybavení, které se běžně nachází v prádelně.

Yinka Ilori přiblížil svůj záměr:

„Prádelna snů je pro mě velmi osobní projekt, protože jsem v dětství strávil v prádelně spoustu času. Bylo to místo, kde jsem mohl snít o věcech, kterých jsem chtěl dosáhnout. Často zapomínáme na všední prostory, které hrají důležitou roli při sbližování lidí z různých kultur a prostředí a které poskytují dětem příležitost k setkávání, hraní a sdílení nápadů.”

Návrh vzdává hold dětem z Iloriho bývalé základní školy St Jude & St Paul's C of E, které se k němu připojily k tvoření v místní prádelně. Ilori požádal děti, aby přemýšlely o tom, jak by tento prostor vylepšily a jak by mohl stmelit komunitu. Na základě jejich hravých nápadů proměnil interiér v radostný, nápaditý prostor, kde se děti mohou scházet, hrát si a sdílet své nápady.

„Dětský tvůrčí optimismus nás inspiruje každý den a my doufáme, že Prádelna snů ukazuje, jak zábavný a hravý může být svět kolem nás, když k němu přistupujeme s trochou dětské představivosti a radosti," upřesnil viceprezident společnosti LEGO Group pro globální rozvoj značky Alero Akuya.

Instalace je součástí kampaně Rebuild the World společnosti LEGO, která vyzdvihuje kreativitu dětí, inspiruje je k představám o lepším světě a ukazuje, jak může hra se stavebnicí pomoci v rozvoji jejich dovedností.

Zdroj: Design Milk, Design Taxi

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: