Lidovky.cz: Hypermarkety mlží o svých propadech, deklarují růst

23. 2. 2010 | TMJ
Hypermarkety, které v posledních měsících často hlásily stagnaci případně pozvolný růst jejich výdělků pravděpodobně nemluví úplně pravdu. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil server Lidovky.cz. Z nich totiž vyplývá, že pokles kupní chuti síly je natolik velký, že jsou hypermarkety nuceny vyostřovat konkurenční boj, více investovat do akcí podpory prodeje a snažit se přetáhnou zákazníky, aniž by to ve výsledku vedlo k navýšení zisku.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Hypermarkety, které v posledních měsících často hlásily stagnaci případně pozvolný růst jejich výdělků pravděpodobně nemluví úplně pravdu. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil server Lidovky.cz. Z nich totiž vyplývá, že pokles kupní chuti síly je natolik velký, že jsou hypermarkety nuceny vyostřovat konkurenční boj, více investovat do akcí podpory prodeje a snažit se přetáhnou zákazníky, aniž by to ve výsledku vedlo k navýšení zisku.
Lidovky.cz uvádí svědectví několika anonymních zaměstnanců, kteří potvrzují, že situace je jiná, než vedení společností přiznává.
"Vím, že se řešily vánoční tržby, které byly zklamáním, a došlo ke znatelnému poklesu. V lednu se situace o mnoho nezlepšila, tržby klesají i nadále," prozradil Lidovkám.cz zdroj z jednoho z velkých řetězců, který si nepřál být jmenován. Propad by mohl v některých případech tvořit až neuvěřitelných 15 %.
Kromě prohlášení zasvěcených zdrojů to koneckonců potvrzují i čísla ČSÚ, který poklesu potravinářského odvětví přisoudil meziročně mínus 1,8 %.
Řetězce se navíc nenaučili účinně bojovat proti klesající loajalitě zákazníků, pro které je stále důležitější konkrétní akční nabídka nehledě na značku obchodu či produktu. Začínají tak selhávat například věrnostní programy, které nejsou dostatečně atraktivní, aby donutily zákazníka kupovat převážně v daném obchodě.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.