Livesport mění po 15 letech svou vizuální identitu

3. 2. 2022 | redakce
Weby a aplikace společnosti Livesport používá na 100 milionů lidí hledajících aktuální sportovní výsledky. Za jejich novým vzhledem stojí uznávané londýnské DesignStudio, které je autorem vizuální identity Ligy mistrů nebo anglické Premier League.


Nové logo Livesport

Milionům sportovních fanoušků z téměř 50 zemí se v telefonech 2. ledna změnila ikona aplikace, v níž sledují výsledky svých oblíbených týmů. Česká společnost Livesport se rozhodla dát novou tvář síti webů a aplikací Flashscore patřících mezi elitu v poskytování rychlých sportovních informací. Za proměnou stojí slavné DesignStudio z Londýna.

Livesport, který je celosvětovým lídrem v poskytování real-time sportovních informací, má za sebou rok, během něhož překonal řadu rekordů. „Loni jsme překonali hranici sto milionů uživatelů měsíčně a přes stomilionovou hranici jsme se dostali i v počtu stažených mobilních aplikací,” uvádí marketingový ředitel české technologické firmy Jan Hortík.

I přes rostoucí počet fanoušků, kteří weby a aplikace Livesportu používají, se společnost se sídlem na pražských Nových Butovicích odhodlala k největší změně ve své patnáctileté historii. Novou vizuální podobu své vlajkové lodi spustila k 2. lednu ve všech 47 zemích, kde působí.

„Rozhodnutí dát novou tvář našemu nejdůležitějšímu produktu Flashscore padlo před více než dvěma lety. Chtěli jsme posunout vizuální úroveň naší marketingové komunikace, dát aplikaci i webu krásný a moderní kabát a zároveň vše připravit pro implementaci dalšího digitálního obsahu. Loni v červnu jsme představili novou firemní identitu a některé prvky z ní se propsaly i do identity produktové. Pravidla pro práci s našimi firemními i produktovými značkami definuje od loňského roku promyšlený grafický systém,“ říká Jan Hortík a dodává:

„Měníme něco, co pravidelně používá zhruba 100 milionů lidí v desítkách zemí. Věřím ale, že fanoušci budou nový Livesport milovat stejně nebo ještě více než ten starý. Protože je pro nás jejich názor zásadní, řekli jsme si při testování několikrát o jejich pomoc a loni na podzim jsme spustili beta verze webů i aplikací ve čtyřech vybraných zemích. Díky tomu jsme získali feedback od tisícovek uživatelů, který byl v drtivé většině případů velmi pozitivní.”

Game changing numbers

Pod novou vizuální podobou sítě Flashscore je podepsaná renomovaná londýnská agentura DesignStudio, kterou Livesport přizval už v roce 2021 ke svému firemnímu rebrandingu.

„DesignStudiu není svět sportu cizí – u nich vznikla například vizuální podoba Ligy mistrů a Premier League, které patří mezi nejcennější sportovní značky světa. Ve spolupráci s nimi jsme vytvořili kompletně nový positioning značky a znovu definovali hlavní hodnoty, na kterých stojí. Na tomto základu je postavená audiovizuální stránka značky, její nové logo, produktový claim ‚Game changing numbers' nebo charakteristické číslice, kterými nyní zobrazujeme fanouškům živé výsledky. Při jejich tvorbě jsme se inspirovali podobou výsledků na starých výsledkových tabulích na stadionech,” říká Pavel Hacker, který se stará o značky Livesportu.

 

Písmo je vzdušnější a lépe se čte.

Výsledkovými tabulemi jsou inspirovány i ikony vystihující podstatu jednotlivých sportů.

„Výrazně jsme změnili i systém barev na webech a v aplikacích. Při našem počtu sportů už nedávalo smysl, aby měl každý svou barvu. Nově kombinujeme červenou barvu s bílou a tak zvanou břidlicově černou, jednotlivé sporty nyní budou rozlišovat výrazné ikony,” doplňuje. Klíčovou barvou Livesportu je přitom červená, kterou jsou zobrazovány například live stavy.


Spolu s weby a aplikacemi Livesport mění také styl a tonalitu své komunikace.

„Sportovním příznivcům dnes nabízíme spoustu obsahu. Tím nejdůležitějším ale u nás zatím pořád zůstávají sportovní výsledky, čísla, která sama o sobě dokáží vyvolat v člověku radost, nebo zklamání. Zdánlivě drobná změna z 0:0 na 1:0 je často spojená s výbuchem emocí. A s námi je fanoušek opravdu u každého takového momentu. Vůbec poprvé pak v naší komunikaci představujeme Livesport jako součást globální sítě,” říká Jan Hortík.


Níže můžete najít další příklady využití vizuální identity.

 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: