Maďarská vláda je předmětem posměchu. Využila na billboard propagující rodinnou politiku fotku s aktéry nejslavnějšího memu současnosti

15. 3. 2019 | Petr Michl
Neber fotografie na billboard z Shutterstocku, nebo se z toho zblázníš aneb Znalost memů se může hodit i při tvorbě politických reklam.

Maďarská politika a především marketingová komunikace premiéra Viktora Orbána a jeho strany Fidesz-MPS není moc velká legrace. Své by o tom mohl vyprávět například finančník George Soros, který byl v rámci mnoha útoků vystaven i kampani zahrnující jeho osobu dehonestující billboardy. Nová Orbánova kampaň využívá také tento základní formát outdoor reklamy. A přitom nechtěně potvrzuje, že silný print může nadělat pořádnou parádu i na internetu.

Nový vládní billboard se chlubí rodinnou politikou zaměřenou na zvýšení porodnosti. Maďarské ženy s 4 a více dětmi jsou dle nové legislativy osvobozeny od daně z příjmů. Když se ale podíváte na fotografii zamilovaného páru, který se na billboardu objímá, přijde vám nějaký povědomý.


Zdroj: Twitter / Ferenc Huszár

Jedná se totiž o slavný meme často nazývaný jako „distracted boyfriend meme". Fotografie scény, kdy se dívka podrážděně dívá na přítele, co se na ulici ohlédl za jinou kráskou, už našla stovky nových významů jen díky různým textovým popiskům dodaným k postavám jednotlivých aktérů.  Na billboardu se zdá pár stále v plně harmonickém vztahu. Díky popsané scéně alternované na nespočet způsobů mu to ale nikdo nevěří.

A nabízí se pochopitelně paralely k uvěřitelnosti mnoha jiných vyjádření Viktora Orbána a jeho vlády. Minimálně to tak vidí jeho odpůrci. Někteří pak poukazují na v posledních letech patrný odliv mladých Maďarů do zahraničí štiplavou poznámkou, že všichni marketéři, co ví jak na to, už dávno emigrovali.


Zdroj: Twitter / Anna Gát


A samozřejmě se vyskytuje i mnoho dalších variant memu vzniklých lidovou tvořivostí.


Zdroj: Twitter / Tomjez

Originální fotografii od Antonia Guillema si můžete pořídit velice levně na Shutterstocku. Ti zodpovědní za billboard Fideszu si prostě jen vybrali další snímek ze stejné série. S Orbánovým odmítáním jakýchkoliv zahraničních živlů v Maďarsku to s sebou nese další úroveň tragikomičnosti. Optimista by ovšem mohl namítnout, že tento příběh je virální a to samo o sobě svědčí o skvělé kampani. Každopádně se v tomto případě krásně uzavřel kruh. Maďarský billboard se stal memem internetu poté, co nechtěně využil fragment extrémně populárního memu. Co na to říct? Žijeme v postmoderní době plné překvapení a absurdity.

 

Kam dál?

Slavný meme nedávno využila například Alza.cz v reakci na vyjádření ministryně průmyslu a obchodu Marty Novákové o tom, jak zlevnit v Česku mobilní data.

Hele, kupujte víc ty routery. My je pak zlevníme, to dá rozum. bit.ly/Dycky_Wi-Fi

Zveřejnil(a) Alza.cz dne Pondělí 18. února 2019

Podívejte se na další příklady pohotové práce v článku Real-time marketing na český způsob: utopenci v Severce, kopání do ministryně Novákové a pocta kontroverznímu hrdinovi.

Štítky dokumentu: Virální marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.