Mall.cz testuje aplikaci pro nakupování podle fotek

25. 6. 2019 | redakce
Tak vypadá využití AI v e-commerce ve službách zákazníka. Stačí nahrát fotku a Mall.cz vám (zatím) v kategoriích oblečení, hodiny a fotky najde totožný nebo podobný produkt.



Mall.cz jako první český e-shop testuje vyhledávání podle fotek. Cílem je pomoci lidem co nejrychleji najít produkty z kategorie lifestyle, které slovy není vždy snadné popsat způsobem, který vede přímo k žádnému výsledku vyhledávání. Služba tedy podle libovolné fotky z mobilního telefonu umí vyhledat nejpodobnější produkty, které je následně možné koupit na Mall.cz. Pilotní provoz funguje pro tři kategorie: módu, obuv a hodinky.

„Tzv. Image search chceme integrovat pro mobilní zařízení tak, abychom zákazníkům dokázali nabídnout jednoduché a intuitivní vyhledávání,“  propisuje projekt Michal Moravec, produktový manažer Mall.cz. Vyhledávání pomocí fotografií má lidem sloužit zejména v situaci, kdy vidí výrobek, který je zaujme. Aniž by znali značku či jakoukoliv bližší specifikaci, mohou s jeho pomocí snadno zjistit o co jde, kde jej seženou a v jaké cenové relaci.

 

Na vývoji Mall.cz spolupracuje s expertním týmem Ximilar, který má s technologií bohaté zkušenosti. „Služba, kterou jsme vyvinuli, umí najít oblečení, obuv a hodinky podle fotky. Systém využívá algoritmy umělé inteligence k tomu, aby na jakékoliv fotce detekoval kusy oblečení, automaticky jim přiřadil štítky a pak v kolekci Mall.cz vyhledal produkty, které mají shodné parametry a jsou vizuálně podobné," říká David Novák z firmy Ximilar.

První výsledky z interního testu vykazují úspěšnost vyhledání relevantního produktu 75 %. Zbývající čtvrtina hledání se snažila vyhledat zboží mimo tři pilotní kategorie. Polovina uživatelů s výsledky byla spokojena. Do konce léta bude služba přístupná veřejnosti v testovacím provozu na adrese image-search.mall.cz.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.