Mall Group finalizovala akvizici Košík.cz. Spojí ho s Kolonial.cz

16. 8. 2017 | Petr Michl
Dlouho očekávaná akvizice se stala (i s pomocí skupiny PPF a Daniela Křetínského s Patrikem Tkáčem) realitou a na trhu online prodeje potravin přituhuje.


Zdroj: Facebook / Košík.cz

Seskupení Mall Group se podařilo dokončit dopředu avizovanou dohodu o koupi Košík.cz. V těchto dnech probíhá převzetí společnosti a vzniká nové vedení. Spojení obou firem by mělo vést ke vzniku nové jedničky v segmentu online prodeje potravin.

„K dokončení transakce vedla poměrně komplikovaná cesta, a o to větší radost máme z jejího dokončení,“ říká Jan Jírovec z Mall Group, který byl pověřen spojením obou společností i jejich vedením. Spojení Košík.cz a Kolonial.cz má ambici vytvořit jedničku v oboru online prodeje potravin a bude sázet na synergie v rámci Mall Group: „Teď, když máme možnost spojit to nejlepší z obou firem, budeme umět zákazníkům nabídnout unikátní službu. Navíc budeme těžit ze zázemí Mall Group, která má v segmentu FMCG už teď velmi silnou pozici,“ dodává Jírovec.

Když se objevili zvěsti o chystané akvizici na začátku července, neodpustil si svou reakci a mírný špílec ani jeden z hlavních konkurentů na trhu online prodeje potravin, Rohlik.cz. Některá média dostala vedle oficiální TZ (o chystané akvizici Košík.cz — pozn. red.) ještě informaci o našich údajných problémech. V tomto kontextu považujeme za klíčové jasně říci, že i po březnových problémech s pracovní silou je Rohlik.cz v dobré finanční formě. Investoři společnosti od začátku 100% důvěřují, investorská struktura zůstavá stejná. (Nemusíme chodit po trhu a každých několik měsíců hledat nového bohatého investora...) Platební morálku firmy na dotaz potvrdí všichni naši dodavatelé i zaměstnanci," uvedla tehdy jeho mluvčí Michaela Gregorová s tím, že Košík.cz a Kolonial.cz budou i po svém sloučení rozvážet jen pouze čtvrtinový objem nákupů, a objemově tak stále zůstanou trojkou za Rohlíkem i iTesco.

Mall Group kupuje Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho 100% vlastníkem: „Společnost jsem přebíral s tím, že jí chci umožnit jasné směřování a silné zázemí. Spojení s Mall Group poskytuje obojí, proto jsem přesvědčený, že pro firmu i její zaměstnance jde o skvělou zprávu stejně jako pro naše zákazníky,“ říká Josef Koller, který bude členem dozorčí rady společnosti a bude se podílet na firemní strategii.

Transakci realizuje Mall Group s finanční podporou svých partnerů v podobě skupiny PPF a Daniela Křetínského s Patrikem Tkáčem.

Dle údajů výzkumné společnosti GfK nakoupily loni české domácnosti online potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, dvakrát více než v roce 2015. I letos se dá předpokládat výrazný růst, Rohlik.cz by se přitom jako jednička segmentu rád dostal na obrat ve výší 2 miliard Kč. Je nicméně zřejmé, že konkurence přituhuje. A to nejen díky sloučení Košík.cz a Kolonial.cz, velkými váhami se mohou rychle stát i etablovaná jména kamenného retailu, Globus a Lidl, která své plány začít prodávat online již oznámila.    

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.