Maria Šarapovová uvažovala o změně svého jména na Sugarpova

21. 8. 2013 | Petr Michl

Není tajemstvím, že většina příjmů těch největších sportovních hvězd pochází z reklam a sponzorských smluv, nikoliv z odměn za jejich výkony. Světová trojka mezi tenistkami Maria Šarapovová je zároveň nejlépe vydělávající sportovkyní současnosti. Její jméno je spjato s mnoha produkty, mimo jiné i s cukrovinkami SugarPova. Ty jsou na trhu už přes rok a zatím se jich prodalo přes dva miliony sáčků. Další marketingové podpory ale není nikdy dost. I proto prý tenistka uvažovala o tom, že si pro nadcházející Grand Slam, US Open, nechá změnit jméno na dva týdny na Maria  Sugarpova.

Informoval o tom deník The Times, který uvedl, že chtěla dokonce požádat Floridský nejvyšší soud, aby její žádosti vyhověl. V rozhovoru pro ESPN nicméně její agent Max Eisenbud naznačil, že se jednalo spíš o žert: „Nyní bychom museli změnit celou její identitu, což by vzhledem k tomu, že hned poté pojede na turnaje do Japonska a Číny, bylo hodně složité."  Navíc by celou záležitost musel schválit i grandslamový výbor.

Jedná se tak s největší pravděpodobností jen o „PR stunt", který případně přitáhne více pozornosti na logo značky SugarPova v podobě červených rtů, které má zdobit sportovní úbor Šarapovové na grandslamových kurtech ve Flashing Meadows. Ruská sportovkyně rozhodně umí přitáhnout pozornost. Samotný nápad na podporu značky cukrovinek je pro sportovce více než neobvyklý. Dodáváme, že Maria Šarapovová nemá například vlastní parfém a pro SugarPova není jen reklamní tváří. Tuto společnost skutečně založila a zpočátku do ní vložila více než půl milionu dolarů. S parfémy sportovkyň ji pojí snad jen názvy příchutí typu Sporty a Flirty a prémiová cena (cena jednoho balíčku se pohybuje od 5 do 6 dolarů).  V rozhovoru pro The New York Times uvedla: „Každý by ode mě čekal něco jako oblečení, módní doplňky nebo parfém. Viděla jsem to jako skvělou příležitost udělat něco neočekávaného."


Ať už jsou její kroky neočekávané jakkoliv, většinou díky nim posílí svůj osobní brand a komerční potenciál. Nečekaná rozhodnutí u sportovců tento efekt nemusí mít pokaždé a týká se to i změn jmen. Například hráč NBA Ron Arest si změnil v roce 2011 jméno na Metta World Peace a se jmenovkou World Peace na zádech hraje v současnosti za New York Knicks. Mezi hráči z nejlepší basketbalové ligy ale není jediným, kdo chtěl zachraňovat svět. V roce 1981 se už po ukončení kariéry rozhodl Lloyd Benard Free změnit své jméno na World B. Free.

Zdroje: www.thetimes.co.uk, sports.yahoo.com, www.nytimes.com, www.sugarpova.com

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: