Máš pocit, že jsi nemocný? Negoogluj si příznaky!

11. 11. 2014 | Petr Michl
Google je dobrý sluha, ale zlý pán. A ještě horší lékař!

Google nám dává zdánlivé superschopnosti. Třeba si není potřeba tolik pamatovat, kombinace Google a Wikipedie to jistí. Stejný přístup má bohužel spoustu lidí i k určování diagnóz, když se necítí dobře. Google z vás neudělá domácí lékaře. Pravděpodobně vás jen vystraší takovým způsobem, že si začnete zařizovat pohřeb, i když vám do té doby jen trochu cukalo oko. I z toho důvodu nyní rozjela kampaň proti vlastním online diagnózám na základě nepřesných údajů vlámská vláda v Belgii s pomocí agentury DDB Brussels.

Google je dobrý sluha, ale zlý pán. A ještě horší lékař! Podstatou kampaně bylo upozornit přesně na toto, nejlépe přímo na místě činu. V rámci AdWords byly proto nastaveny PPC kampaně zaměřené na 100 nehledanějších medicínských výrazů. Při jejich hledání se na první placené pozici objevuje vzkaz: Negoogluj to, podívej se na důvěryhodný zdroj,"  u odkazu na stránku gezondheidenwetenschap.be, která spolehlivé informace obsahuje.

Aby se snížil výskyt okamžitého opuštění webu a zdůraznilo poselství kampaně, nachází se na cílové stránce také níže vložené video. To ukazuje, proč se nevyplácí googlovat svou diagnózu ani v případě zaníceného prstu - pozor zahrnuje i padání vlasů, krvácení nosu nebo puchýře.

Na závěr snad jen připomínáme, že i když vám neporadíme podobně důvěryhodný online zdroj medicínských informací, přesto říkáme: Negooglujte to! Stále je totiž lepší nevědět, než si nemoc vsugerovat.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: