Míra rozšíření internetu v ČR ve věkové kategorii 18–69 let dosáhla 96 %

2. 7. 2014 | redakce

Již 96 % osob ve věku 18–69 let navštěvuje internet a řadí tak Českou republiku na přední příčku mezi všemi státy regionu střední a východní Evropy. Pro srovnání: v dalších státech V4 (mimo ČR i Slovensko, Polsko a Maďarsko - pozn. red.) se míra rozšíření internetu pohybuje přibližně mezi 65 až 75 % a průměr celého regionu střední a východní Evropy činí 67 %. Tyto údaje vyplývají ze studie "Online Landscape: Central Europe" společnosti Gemius, která analyzuje situaci internetových trhů v jednotlivých státech V4.

Míra rozšíření internetu v jednotlivých státech regionu CEE, Turecku a Kazachstánu ve věkové kategorii 18-69 let

Dle výsledků studie je ve státech V4 celkem 31 milionů uživatelů internetu, přičemž Česká republika je s 6,7 miliony uživatelů druhým největším internetovým trhem střední Evropy (po Polsku). ČR dosahuje ovšem nejvyšší míry rozšíření internetu pro všechny věkové kategorie (10 +), a to 71 %.
Rozložení uživatelů podle pohlaví je u nás ze všech zkoumaných států nejméně rovnoměrné – 52 % návštěvníků českého internetu tvoří muži, zatímco v jiných zemích spíše mírně převažují ženy.
ČR také se 17 % vykazuje nejvyšší podíl nejstarší věkové skupiny 55+, naopak nejméně uživatelů v tomto věku je na Slovensku (11 %). Návštěvnost z mobilních zařízení se v průběhu jednoho roku zvýšila desetkrát. V prosinci 2013 bylo z mobilních telefonů a tabletů provedeno již 10 % zobrazení stránek, přičemž i nadále se očekává konstantní nárůst.

Čeští internetoví uživatelé – základní socio-demografické údaje


Zdroj: NetMonitor – SPIR – Gemius a Mediaresearch, prosinec 2013.

Zatímco v Polsku a Maďarsku vyhledávají uživatelé především weby spojené se zábavou (rádia, televize), v ČR a na Slovensku se zajímají spíše o prakticky zaměřené webové stránky, jako například databáze, mapy či jízdní řády. Svoji dominantní roli na trhu potvrdila společnost Seznam.cz. „Šest z deseti nejnavštěvovanějších webových stránek měřených výzkumem patří do jejího portfolia. V posledních 2 letech prošel český online trh významnou konsolidací – událo se velké množství akvizic a změn ve vlastnictví mediálních domů. V důsledku toho vzniklo několik silných mediálních skupin, nicméně hegemon zůstává", říká Josef Richtr, Research Manager společnosti Gemius.

Zprávu "Online Landscape: Central Europe" si můžete prohlédnout a stáhnout
ZDE.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.